اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
غلامرضا شریعتی گفت: باید مسایل مختلف آسیب‌شناسی و دلایل مهاجرت نخبگان خوزستان بررسی و اصلاح شود.
غلامرضا شریعتی در شورای علمی بنیاد نخبگان خوزستان که امروز( 6 خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد نخبگان باید راهبرد خود را در برنامه‌های یک ساله و  چند ساله تدوین و به جلسه ارایه کند. برخی برنامه‌ها توسط بنیاد ملی و برخی برنامه‌ها توسط بنیاد استانی برگزار می‌شود که باید به عنوان یک طرح جامع تدوین شود تا طبق آن برنامه وظیفه هر شخص و سازمان مشخص شود. 

وی افزود: نیاز است کارگروه‌های تخصصی با حضور نخبگان تشکیل شوند و نظام تصمیم‌سازی متناسب با توان و ظرفیت شکل بگیرد و تصمیمات درست‌تر و اثرگذارتری گرفته شود. امر پژوهش، گسترش کسب و کارهای الکترونیک، ارتباط با مراکز شتاب‌دهنده، نحوه تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و ... باید مورد توجه بنیاد نخبگان استان خوزستان قرار گیرد و مسایل مختلف آسیب شناسی شود تا دلیل مهاجرت نخبگان استان بررسی و اصلاح شود.

استاندار خوزستان گفت: درآمد سرانه در کشور 16 میلیون تومان و در خوزستان 23 میلیون تومان است اما بیشترین افراد تحت پوشش بهزیستی در خوزستان هستند. توزیع ثروت در استان خوزستان متناسب نیست و باید کنکاش علمی شود تا به اثرگذاری پایدارتری برسد و بنیاد نخبگان در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند.

شریعتی با بیان اینکه اکنون چند طرح درحال بررسی یا اجرا هستند، عنوان کرد: تلاش این است بنیاد نخبگان حضور فعالانه‌ای برای کمک به آموزش و پرورش داشته باشد. ما با استفاده از قابلیت‌های استان و حمایت وزارت آموزش و پرورش پیش دبستانی را گسترش دادیم و به رتبه اول کشور رساندیم. همچنین سال گذشته یک هزار و 100دانش‌‌آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی و شرایط حداقلی را برای تحصیل آن‌ها فراهم کردیم.

وی ادامه داد: طرح دیگر بورس تحصیلی یک هزار دانش‌آموزی است که استعداد قابل قبولی دارند اما امکانات لازم برای ادامه تحصیل را ندارند. کار دیگر نیز این است که با توجه به اینکه به علت مسایل فرهنگی در برخی نقاط استان خوزستان امکان ادامه تحصیل وجود ندارد، برای این افراد امکانات آموزش از راه دور نظر گرفته شود. 

استاندار خوزستان بیان کرد: انتظار است که بنیاد نخبگان محلی برای جمع شدن نخبگان استان باشد و نقطه نظرات آنان بیان شود.

وی با اشاره به اجرای طرح شهاب در مدارس، تصریح کرد: با توجه به کمبود دستگاه‌های کامپیوتر در مدارس برای اجرای این طرح، نیازسنجی شود که چند دستگاه کامپیوتر نیاز است تا اعتبار مورد نیاز برای این کار در اداره نوسازی مدارس خوزستان در نظر گرفته شود و در اختیار مدارس نواحی خوزستان قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار