اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
عضو شورای رقابت افزود: احتمالا تا پایان خرداد 97 این کار انجام می‌شود.
عضو شورای رقابت با بیان اینکه تا پایان خرداد قیمت‌گذاری خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان انجام می‌شود، گفت: افزایش 9.6 درصدی مشمول خودروهایی با قیمت بیش از 45 میلیون تومان است.

به گزارش عصر ایران ولی ملکی در گفت‌وگو با  فارس در مورد قیمت‌گذاری خودرو، گفت: شورای رقابت با توجه به اینکه در سال جاری موارد مهم‌تری را در دست بررسی داشته هنوز به موضوع قیمت‌گذاری خودرو ورود پیدا نکرده است.

عضو شورای رقابت افزود: احتمالا تا پایان خرداد 97 این کار انجام می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم اینکه هنوز شورای رقابت قیمت خودرو در سال جاری را مشخص نکرده وزیر صنعت، معدن و تجارت مجوز افزایش قیمت 9.6 درصدی برای قیمت خودرو را اعلان کرد، بیان داشت: وزیر صنعت مجوز افزایش قیمت خودرو بر اساس تورم را برای خودروهایی که قیمت آن‌ها بیش از 45 میلیون تومان است صادر کرده است.

وی گفت: قیمت گذاری خودروهایی با قیمت بیش از 45 میلیون تومان جزء وظایف شورای رقابت نیست و خودروسازان براساس قانون مجاز به افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان نیستند.

به گزارش فارس، به تازگی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز افزایش قیمت 9.6 درصدی خودروها را برای خودروسازان صادر کرد. بعضی خودروسازان حتی پیش از این بخشنامه نیز قیمت خودروهای خود را افزایش داده بودند.

این گزارش حاکی است، خودروسازان در حالی به بهانه افزایش نرخ ارز قیمت خودروها را افزایش می‌دهند که با توجه به ادعای آنها درباره تولید اغلب قطعات خودروها در ایران و همچنین تامین بخش اعظم مواد اولیه مورد نیاز ساخت قطعات خودرو در کشورمان، افزایش قیمت ارز نباید تاثیر قابل توجهی بر قیمت خودروهای پر تیراژ تولید داخل بگذارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار