اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
فرماندار شهرستان آبادان از برخورد جدی با مصرف کنندگان غیرمجاز آب در این شهرستان خبر داد.
عزیزاله شهبازی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با پایان عملیات احداث خط لوله دوم آب غدیر به سمت آبادان و خرمشهر، این آب تا ۴۵ روز آینده به طور کامل وارد شبکه آب شرب این دو شهر می شود، گفت: برای انجام این عملیات به طول ۱۰۵ کیلومتر تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار کرد: با پایان این احداث خط و بهره برداری از آن، شهرهای آبادان و خرمشهر به طور تقریبی از برداشت آب از رودخانه های بهمنشیر و اروند بی نیاز می شوند.

وی تصریح کرد: با اتمام این طرح بیش از ۹۳ هزار مترمکعب آب در طول شبانه روز وارد تاسیسات آبرسانی آبادان می شود و این میزان آب تحویلی برای خرمشهر ۶۸ هزار مترمکعب در روز خواهد بود.

فرماندار آبادان با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان فرمانداران آبادان و خرمشهر، اداره آب و فاضلاب شهری آبادان و خرمشهر و نماینده سازمان آب و برق خوزستان، گفت: این کمیته بر تقسیم آب به طور مستمر نظارت دارد.

شهبازی افزود: مقرر شد سازمان آب و برق خوزستان از محل تصفیه خانه طرح جامع آب در منطقه فیه آبادان، خطی به طول ۸ کیلومتر را احداث کند تا از این طریق بتوان میزان ۲۰ هزار مترمکعب آب را در طول شبانه روز به ایستگاه شهید کشتکار رساند تا به روستاها تحویل شود.

وی با بیان اینکه تا ۴۵ روز آینده آب شرب شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به طور کامل از آب غدیر تامین و پایدار می شود، اظهار کرد: از مردم آبادان می خواهیم تا با صبوری آب را در این ۴۵ روز مدیریت کرده و از مصرف بی رویه پرهیز کنند؛ ضمن آنکه از شهرداران آبادان، اروندکنار و چوئبده نیز می خواهیم تا از مصرف آب شرب برای آبیاری فضای سبز به طور جدی خودداری کرده و از آب خام برای این کار استفاده کنند.

به گفته وی نمایندگانی از فرمانداری بر حسن اجرای کار از سوی شهرداری‌ها به جهت مدیریت آب شرب شهری  نظارت کامل دارند.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه در حوزه صنعت مشکل مصرف بی رویه آب نداریم، تصریح کرد: از مردم روستاهای اروندکنار و چوئبده می خواهیم تا از آب شرب برای آبیاری کشت های میانه کاری و حتی نخلستان‌هایخود استفاده نکنند زیرا این کار مشکلاتی را برای سایر شهروندان ایجاد می کند؛ آبیاری اراضی کشاورزی باید با استفاده از تانکر و آب خام انجام شود.

شهبازی گفت: براساس دستور استاندار، در مرحله نخست تذکرهای لازم به مصرف کنندگان بی روبه آب توسط اداره‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی ارائه می شود تا در این ۴۵ روز و رسیدن کامل آب غدیر به آبادان به خوبی مدیریت شود.

وی تذکر به استفاده کنندگان از انشعاب‌های غیر مجاز را یکی دیگر از اقدامات خواند و افزود: برخورد با افرادی که اقدام به کشیدن انشعاب‌های غیرمجاز کرده اند با همکاری بین ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی و مراجع قضایی انجام می شود.

شهبازی اظهار کرد: در حال حاضر موضوع کم آبی قابل مقایسه با سال گذشته نیست لذا مردم باید مصرف آب را مدیریت و در استفاده از آن صرفه جویی را مد نظر قرار دهند؛ امیدواریم تا با همراهی و کمک مردم و مسئولان اداره آب و فاضلاب بتوانیم تابستان امسال را به خوبی و با کمترین مشکل در موضوع آب پشت سر بگذاریم.

فرماندار آبادان با بیان اینکه میزان ای. سی آب آبادان در نوسان است، تصریح کرد: در حال حاضر میزان ای.سی آب در محل تصفیه خانه طرح جامع آبادان با مقدار آبی که از طریق رودخانه بهمنشیر و آب غدیر می گیریم بالاتر از استاندارد است و در حال تلاش برای نزدیک کردن میزان آن به استانداردها هستیم.

وی یادآور شد: باید فکری اساسی تر و جدی تری برای روستاهای آبادان داشت؛ خوشبختانه هم افزایی و همپوشانی خوبی بین مسئولان شهری و سازمان منطقه آزاد اروند برای مدیریت و گذر از وضعیت کنونی وجود دارد.

به گفته شهبازی با توجه به تدابیر اندیشیده شده و اقداماتی اجرایی که در حال انجام است در یک تا دو روز آینده  ای. سی. آب آبادان به استانداردها نزدیک می شود.

مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار