اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
مدیرکل امور هماهنگی استان‌های گمرک ایران خواستار شد؛
مدیرکل امور هماهنگی استان‌های گمرک ایران گفت: لزوم استقرار ایکس ری کامیونی و همچنین افزایش پرسنل گاز گارد گمرک از جمله ضرورت های مورد نیاز گمرکات خوزستان هستند.
محمدرضا جعفری پیش از ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز اظهار کرد: گمرکات خوزستان شامل ۱۳ گمرک، چهار اداره کل و ۹ اداره با تعداد ۶۳۰ پرسنل رسمی، قراردادی و پیمانی است که در دو مرز هوایی، سه مرز زمینی و هشت مرز دریایی فعالیت می کند.

وی افزود: با تأکیدات مقام معظم رهبری بر مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از صادرات و تولید کالای داخلی گمرک با اجرای سامانه جامع گمرکی کار خود را به صورت الکترونیکی با زیرسامانه هایی از جمله سامانه جامع قضایی آغاز کرد تا ضمن تسریع، کاهش هزینه ها از جعل و قاچاق نیز پیشگیری کند.

مدیرکل امور هماهنگی استان‌های گمرک ایران با اشاره به نقش پررنگ کارگروه مبارزه با قاچاق کالای خوزستان درعملکرد مناسب گمرک استان ادامه داد: تعزیرات، مراجع قضایی، نیروهای نظامی و انتظامی، استانداری و دیگر دستگاه ها در کسب علمکرد مثبت گمرکات خوزستان بسیار نقش مهی داشتند.

جعفری خبر داد: صادرات خوزستان در سال ۹۲ به میزان ۴ میلیارد دلار بود که در سال گذشته به هفت میلیارد دلار افزایش و همچنین واردات از ۹ میلیارد در سال ۹۲ به هفت میلیارد دلار در سال ۹۶ کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: درآمد گمرکات خوزستان در سال ۹۲ به میزان ۱۶ هزار میلیارد ریال بود که در سال گذشته به ۳۳ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

مدیرکل امور هماهنگی استان‌های گمرک ایران تصریح کرد: در مجموع با تراز تجاری مثبت دو میلیارد دلار در طول ۵ سال عملکرد خوبی در گمرکات خوزستان داشتیم.

جعفری با اشاره به ارزش ۱ میلیارد و ۲۳۳ میلیون دلاری گمرکات خوزستان و افزایش ۱۳ درصدی در این زمینه گفت: گمرکات این استان در زمینه صادرات از نظر ارزشی رتبه سوم و از نظر وزنی نیز رتبه اول کشور را دارد.

وی یادآور شد: اخذ کد گمرکی برای دو گمرک دزفول و شادگان دزفول با پیگیری های مسئولان استانی در کارگروه های متعدد از جمله توسعه صادرات استان تکلیف شد تا گمرک در این شهرستان مستقر شود.

مدیرکل امور هماهنگی استان‌های گمرک گفت: با مهیا شدن زیرساخت ها در سال گذشته توانستیم گمرک را به صورت ۱۰۰ درصدی در دزفول مستقر کنیم که ساختمان آن را سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در اختیار گذاشت.

جعفری اضافه کرد: در شهرستان شادگان نیز از سالیان گذشته فضایی درنظر گرفتند که در حال متروک شدن بود ولی این فضا نیز با هدف توسعه و رونق اشتغالزایی شادگان برای استقرار واحد گمرکی مورد استفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به اخذ مجوزهایی برای واردات گمرکات چوئبده، شادگان و سجافی برای رونق اقتصاد مرزنشینان بیان کرد: ارتقای چارت گمرک شملچه از رئیسی به مدیریت نیز یکی دیگر از کارهای انجام شده برای استان خوزستان بود.

مدیرکل امور هماهنگی استان‌های گمرک ایران درخواست کرد: انتظار داریم که در زمینه ارتقای چارت مدیریتی، منطقه ویژه اقتصادی بندرامام و چذابه نیز مورد توجه قرار بگیرند.

جعفری با اعلام این خبر که ۴ ایستگاه ایکس ری چمدانی برای دو مرز شلمچه و چذابه مستقر شده عنوان کرد: البته دو دستگاه دیگر هم برای این مرزها نیاز داریم که ضرورت آن نیز گسترش تعداد زائران حسینی است.

وی یادآور شد: افزایش تعداد ارزیاب از پشتیبانی به فنی در برخی از گمرکات استان به تعداد ۴۲ نفر و ایجاد چارت سازمانی برای گمرک منطقه آزاد اروند در مجموع حدود ۲۵۰ نفر که در دروازه ها به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کنند.

مدیرکل امور هماهنگی استان‌های گمرک ایران اظهار کرد: در حوزه های عمرانی با اعتبارات خوبی که ریاست کل گمرک ایران و معاون توسعه مدیریت و منابع برای استان مصوب کردند، طرح های ملی و استانی در خوزستان تکمیل و طی زمان بندی تعیین شده هم به اتمام می رسند.

جعفری ادامه داد: تحویل موقت ساختمان اداری گمرک چذابه و منازل سازمانی آن در بستان، ساختمان اداری و گارد چوئبده، ساختان اداری و گارد شلمچه با پیشرفت ۹۰ درصدی، خرید منازل سازمانی برای خرمشهر و سجافی ۲۴ واحد، ساخت منازل ساختمانی برای بندر امام خمینی و همچنین تعمیرات بخشی از منازل ساختمانی و ساختمان های اداری در خرمشهر، بندرامام و شادگان نیز از دیگر اقدامات انجام شده بود.

وی بیان کرد: لزوم استقرار ایکس ری کامیونی و همچنین افزایش پرسنل گاز گارد گمرک از جمله ضرورت های مورد نیاز گمرکات خوزستان هستند.

مدیرکل امور هماهنگی استان‌های گمرک ایران در پایان عنوان کرد: در خوزستان با توجه به شرایط آب و هوایی و گستردگی مرزها انتظار وجود دارد که این استان را مورد توجه ویژه تری قرار گیرد؛ البته بحث رفاهیات از سال جاری شروع شده و همیشه پیگیر بودیم.

مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار