اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

شوشان – حجت الاسلام علی لاری زاده :

شما هم قطعاً از مقایسه اهواز با سایر کلان‌شهرهای ایران که در مسیر توسعه و پیشرفت گام برمی‌دارند و هر روز آبادتر از دیروز می‌شوند خسته شده‌اید مقایسه‌ای که حس بد تحقیر و ناتوانی را در تک‌تک سلول‌هایمان جاری می‌کند اما آیا به این اندیشیده‌ایم که چه عواملی موجب توقف یا پسرفت اهواز شده است؟

این از آن دسته سؤالاتی است که همه اهوازی‌ها باید به آن پاسخ دهند تا مجهولات معلوم و نقاط تاریک و مبهم این تراژدی روشن‌تر شود اما بی‌پاسخ از کنار این سؤال، اجازه دهید عبور نکنیم و حداقل در این نوشته به یکی از عوامل اشاره کنیم.

"ثبات در مدیریت شهری" بی‌شک یکی از دلایل اصلی پیشرفت شهرهایی است که امروز به عنوان ضرب‌المثل نقل زبان اهوازی‌ها شده است خصوصاً بعد از بازگشت از مسافرت. با مروری کوتاه بر اخباری که امروز در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی دست به دست می شود به خوبی می‌توان دریافت که یکی از عوامل حال ناخوش اهواز همین بی ثباتی‌هاست.

 شاید بپرسید کدام بی‌ثباتی‌ها؟ برای نمونه به همین جاروجنجالی اشاره می‌کنم که چند عضو شورای شهر با اعوان‌وانصار رسانه‌ای خود علیه شهردار اهواز و اکثریت شورا به راه انداخته‌اند فشار برای استعفا و تهدید به استیضاح شهردار، آن‌هم بعد از تنها 8 ماه از آغاز به کار.

امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که بی‌ثبات کردن شهرداری ثروت هنگفتی را برای عده‌ای رقم خواهد زد نان برخی‌ در بی‌ثباتی کردن شهر است کافی است در یک قلم فقط تاریخچه زمین‌خواری، تغییر کاربری زمین، ساخت‌وسازهای یک‌شبه، عقد قراردادهای خیالی را مرور کنید تا متوجه شوید کاسبان بی‌ثباتی در مدیریت شهری اهواز چه بلای خانمان‌سوزی بر سر شهر آورده‌اند حالا هم که انتخابات مجلس نزدیک است!

تضعیف شهردار امروز منجر به نقض وسیع حقوق مردم اهواز می‌شود به راستی کدام شهردار می‌تواند بااقتدار ناچیز و اندک برای افزایش درآمدهای شهری و جذب سرمایه‌گذار قدم بردارد؟ آیا شهردار ضعیف می‌تواند جلوی فساد و زدوبند را بگیرد؟ آیا شهرداری را که درگیر حاشیه‌ها کرده‌ایم می‌تواند وقتش را صرف خدمت به مردم کند؟ و صدها سؤالی که پاسخشان روشن است اما عده‌ای که خود را به خواب زده‌اند و مثل بختک به جان شهرداری افتاده‌اند تا آدم‌های خود را در شهرداری بچینند و از منافعش بهره ببرند ولو به قیمت ویرانی اهواز، این حرفها را نمی فهمند.

از شهردار اهواز و اکثریت اعضای شورای شهر اهواز انتظار می‌رود روبروی زیاده خواهان و باج‌گیران که منافع شخصی، قبیله‌ای و سیاسی را بر منافع عموم مردم اهواز ترجیح می‌دهند محکم بایستند و بر سر همان عهدی که با مردم بستند یعنی مدیریت جهادی و انقلابی، بمانند و از هوچی گری برخی افراد ترس به دل راه ندهند که به قول گاندی ترس کاربرد خود را دارد ولی بزدلی هیچ فایده ای ندارد.

 

*مدیر خبرگزاری فارس در استان خوزستان

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار