شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴

عبدالرضا احسانی نیا روز سه شنبه در نشست هماهنگی گرامیداشت سالروز میلاد امام هشتم حضرت امام رضا(ع)در محل فرمانداری دزفول افزود: وجودپرخیر و برکت بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان(ع)در ایران اسلامی افتخاری بزرگ برای مردم ایران است که با برگزاری آیین های ویژه به خصوص در دهه کرامت این نعمت بزرگ ارج نهاده می شود.

وی افزود:با توجه به وجود بارگاه ملکوتی حضرت محمدابن موسی الکاظم (ع) در دزفول و اینکه شهر دزفول به نام سبزقبا در کشور شناخته می شود لذا طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تلاش برای ثبت روز سبزقبا(ع) در تقویم ملی در حال انجام است.

فرماندار دزفول همچنین از اهتزار پرچم متبرک سبزقبا(ع) در یکشنبه شب هفته آینده در میدان رودبند خبر داد و گفت: پرچم سبزقبا (ع) با اجرای آیین مولودی خوانی و برگزاری جشنی باشکوه در بوستان دولت دزفول به اهتزار در می آید.

وی حرکت کاروان نمادین امام رضا (ع) در روز سه شنبه مصادف با سالروز میلاد خجسته آن حضرت از مصلای جمعه دزفول تا آستان متبرکه سبزقبا(ع) را از دیگر برنامه های دهه کرامت در دزفول برشمرد و گفت: پرچم سبز رضوی نیز در روز میلاد آن حضرت در آستان سبزقبای دزفول به اهتزار در می آید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول نیز در این نشست از برگزاری شب شعر سبزقبا (ع)،عیادت دو تن از خادمان امام رضا(ع) با بیماران بستری در بیمارستان و نیز خانواده معظم شهدا خبر داد و گفت:به مناسبت میلاد خجسته امام هشتم (ع) جشن های باشکوهی در بوستان های رعنا و دولت و سالن کوثر برگزار می شود.

سید محمد‌ سبزقبا (ع) از اولاد امام موسی‌ ابن ‌جعفر (ع)،سیدی جلیل‌القدر و با کرامت بود که بر اثر ظلم و ستم خاندان پلید عباسی و به قصد تبلیغ افکار پدر و ترویج امامت برادرش از مدینه خارج شد و پس از عبور از بیابان‌ شبه جزیره عربستان از بصره به خرمشهر و از آنجا به اهواز و سپس وارد شهر دزفول شد و چون اکثر اوقات مانند دیگر علویان لباس سبز بر تن می‌کرد او را سبزقبا می‌گفتند.

آستان متبرکه سبزقبا(ع) در دزفول در تمام ایام سال پذیرای مشتاقان اهل بیت(ع) است.

منبع : دزنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار