اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
وزیر جهاد کشاورزی در همایش روز جهانی مقابله با بیابان زایی در اهواز:
حجتی: تولید محصولات کشاورزی کشور طی پنج سال گذشته 25 درصد افزایش یافته که این نتیجه بهره وری بیشتر در شرایط کم آبی است.
به گزارش شوشان محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در همایش روز جهانی مقابله با بیابان زایی که در سالن اجتماعات هتل گیت بوستان اهواز برگزار شد بیان کرد: خاک نسبت به آب اهمیت بیشتری دارد و به علت فراوانی خاک به این عنصر مهم کم توجهی شده است، زیرا عنصر آب قابل تجدید است اما خاک قابل تجدیدپذیر نیست.

حجتی افزود: برای نخستین بار در بودجه اعتبار 200 میلیون دلاری برای آبخیزداری و محیط زیست در نظرگرفته شده است و با عنایت مقام معظم رهبری و پیگیری‌های مسئولان انجام شده است.

وی با اشاره به اختصاص 200 میلیون دلار برای مقابله با بیابان زایی گفت: تعادل بخشی در سفره های آب زیر زمینی، حفظ خاک، تقویت پوشش گیاهی و تلاش برای مهار گرد و غبار در دستور کار این وزارتخانه است.

حجتی از مردم خوزستان درخواست کرد که باید صبور باشند زیرا ده ها سال تخریب صورت گرفته و باید چندین سال صبر کرد تا بتوان به تدریج پوشش گیاهی را افزایش داد.

حجتی با بیان اینکه در زمینه آب در طول 5 سال گذشته، 25 درصد افزایش بهره‌وری داشتیم ادامه داد: هیچ شاخص دیگری به این میزان افزایش بهره‌وری نداشته است. این‌ها واقعیت‌هایی است که با آن مواجه هستیم.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: تولید محصولات کشاورزی کشور طی پنج سال گذشته 25 درصد افزایش یافته که این نتیجه بهره وری بیشتر در شرایط کم آبی است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی، مراتع و جنگل ها را باید با شیوه صحیح مدیریت کنیم افزود: باید خود را با شرایط جدید وفق و از آن بهترین بهره را ببریم؛ به طور نمونه برای حفظ اراضی، وابستگی دام سبک به مراتع کاهش پیدا کرده است.

حجتی یادآور شد: طی سال های گذشته منابع طبیعی و جنگل ها به دلیل تامین سوخت روستاییان از چوب درختان دچار آسیب فراوانی شدند که خوشبختانه امروز بیش از 90 درصد جمعیت کشور زیرپوشش گاز است و این مساله فرصتی برای بازیابی طبیعت است که باید از آن بهره برد.

وی اقدامات انجام شده در کانون های گرد و غبار خوزستان را موفق دانست و تاکید کرد: در بدو شروع کار شاهد وجود بیابان های فوق حاد بودیم اما امروز با کاشت نهال درهمان نقاط پوشش خوبی ایجاد شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود 95 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن هستند، گفت: آنچه که در بحث مقابله باریزگردها در حال انجام است بر اساس آخرین یافته های متخصصان و کارشناسان است و اگر فردا شخصی حرف جدیدی بزند و مورد تایید اهل فن باشد، به آن عمل می کنیم. 



















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
comment
0
0
comment دمشون گرم خدایی خیلی زحمت می کشند از حق نگذریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار