اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
مریم مقدمی اصل

فولاد پرمصرف‌ترین فلز جهت بازسازی و ایجاد زیرساخت‌های یک کشور است، به‌همین علت سرانه مصرف فولاد در یک کشور ارتباط مستقیمی با توسعه‌ یافتگی آن کشور دارد. شرکت فولاد خوزستان طی سال‌های اخیر با تکیه بر تکمیل زنجیره ارزش فولاد، توانسته است دروازه‌های تازه‌ای را در عرصه‌های توسعه‌ای صنعت زیربنایی فولاد بوجود آورد.

شناخت بیش از پیش بازارهای بین‌المللی به منظور توسعه صادرات و ضرورت بازنگری تکنولوژی، برای کاهش هزینه‌های تولید و توجیه‌پذیر ساختن طرح‌ های اقتصادی را مورد توجه مدیران شرکت قرار داده است.

اقدام هوشمندانه هیات مدیره در خرید عمده سهام کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن در آخرین ایام کاری سال 1396‌، گام مهمی در مسیر پیش روی فولاد خوزستان از سوی سهامداران و ناظرین تلقی می‌شود.

شرکت فولاد خوزستان بر اساس مقاصد استراتژیک، مطالعات بازار آینده فولاد، همچنین با پیگیری اصلاحات و بازنگری‌های ضروری در رویکردهای توسعه‌ای، از ابتدای سال ۹۶ نسبت به تعریف چهارمین فاز توسعه خود اقدام نمود.

بر اساس این برنامه الزامات رسیدن به ظرفیت پایدار ۵.۲ میلیون تن در محدوده شرکت ایجاد می‌شود و ظرفیت تولید پایدار ۱۳.۶میلیون تن در گروه فولاد خوزستان را در افق ۱۴۰۴ فراهم می‌کند.

با این ظرفیت پیش‌بینی شده است،  سهم  ۲۵درصدی فولاد خوزستان در کل تولید فولاد کشور حفظ شود. از طرفی شرکت صنعت فولاد شادگان با ظرفیت ٨٠٠ هزار تن یکی از طرح‌های هفتگانه فولادی کشوراست که شرکت فولاد خوزستان بلوک 65 درصدی سهام را در اختیار دارد.

صادرات متوالی شرکت فولاد خوزستان از سال 93 آغاز شد و مقدار آن در سالهای اخیر رشد چشم‌گیری داشته است بطوریکه می‌توان در سال گذشته با صادرات بیش از دو میلیون و هفتصد هزار تن فولاد میانی به قاه‌ر‌های مختلف رکورد بی‌سابقه‌ای به جای بگذارد و بیش از یک  میلیارد دلار ارز‌آوری برای کشور به همراه داشت که نتیجه آن، مثبت شدن تراز صادراتی کشور در سال 96 اشاره بود.

از دیگر محصولات شرکت فولاد خوزستان می‌توان به گندله و آهن اسفنجی اشاره کرد. به نظر می‌رسد فولاد خوزستان چشم‌انداز 5 ساله خود را بروی صادرات متمرکز کرده است، و پیش‌بینی‌ها برای سال 97 سه میلیون تن تخمین زده شده است.

موفقیت‌های پیاپی شرکت فولاد خوزستان قطعا متوجه درایت مدیران و سختکوشی کارکنان این مجموعه است.

در بازار بورس یکی از سهم‌های پر بازدید نماد شرکت فولاد خوزستان (فخوز) است، که در ماههای اخیر با یک شیب مطلوب، رشد سهم همچنان ادامه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار