اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
یک فعال زنان مطرح کرد:
یک فعال زنان با اشاره به حادثه تعرض به تعدادی از دختران شهر ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان بر لزوم آگاه‌سازی کودکان و خانواده‌ها در خصوص چنین مسائلی تاکید کرد.
الهه موالی‌زاده با اشاره به حادثه تجاوز به تعدادی از دختران شهر ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وقوع چنین حوادثی در کشور و جهان مساله جدیدی نیست و در طول تاریخ این مسائل وجود داشته است. مسأله تجاوز نه تنها به دختران بلکه به پسران نیز وجود دارد که موجب ایجاد ناهنجاری و آزرده شدن دل خانواده‌ها می‌شود.

وی تکذیب یا کتمان کردن موارد آزار جنسی را موجب بی‌اعتمادی مردم دانست و گفت: تکذیب این واقعیت‌ها فقط پاک کردن صورت مسأله است در صورتی که در همه دنیا برای این مسائل راهکار وجود دارد. هنر ما باید پیشگیری از چنین مسائلی باشد نه تکذیب یا کتمان. 

موالی‌زاده بیان کرد: با توجه به گسترده شدن وسایل ارتباط جمعی نباید اتفاق افتادن چنین مسائلی تکذیب شود زیرا موجب بی اعتمادی مردم خواهد شد. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: باید برای پیشگیری از آزارهای جنسی دختران و کودکان این مسائل از دوران مهدکودک آموزش داده شود و باید نحوه واکنش به اعمال مختلف به آنان آموخته شود. کودک‌آزاری انواع مختلفی دارد که باید از طریق معلمین، مربیان پرورشی و حتی صدا و سیما چگونگی پیشگیری و برخورد با آن به خانواده‌ها و کودکان آموزش داده شود تا نسبت به این مسأله آگاهی داشته باشند. باید به جای درمان از چنین مسائلی که روز به روز بیشتر می شود، پیشگیری کنیم. 

وی با اشاره به آسیب‌هایی که به افراد مورد آزار جنسی وارد می‌شود، عنوان کرد: آسیبی که این مسائل به افرادی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند وارد می‌کند به قدری عمیق است که آثار ناهنجاری آن در طول عمر باقی می‌ماند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار