اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
پلاتوهایی(مکانی که گروه های نمایش در آن تمرین و اجرا می کنند) که قرار بود سال 96 برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر ملی اهواز به بهره برداری برسند هنوز تکمیل نشده و به جشنواره ملی تئاتر اهواز نمی رسند.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: چهار پلاتوی نمایش که در کنار تالار آفتاب اهواز، بهمن ماه سال 96عملیات اجرایی آن آغاز شد به جشنواره ملی تئاتر اهواز نمی رسند.

ناصر چنانی با بیان اینکه این پلاتوها نیازمند اعتبار برای تکمیل هستند افزود: این پلاتوها جزو پروژه های تعریف شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیستند برای همین نمی‌توان از اعتبارات دولتی برای آنها هزینه کرد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان توضیح داد:ساخت این چهار پلاتو در ابتدا با حمایت شهرداری و شورای شهر اهواز و هنرمندان آغاز شد.

براساس این گزارش بهمن ماه سال 96 محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان در گفتگویی با خبرگزاری ایرنا بیان کرد پروژه احداث پلاتوها 50 روزه خواهد بود و مقدمه برگزاری جشنواره ملی تئاتر ملی اهواز هستند و پیش از شروع جشنواره کار ساخت و تکمیل آنها به پایان خواهد رسید، در حال حاضر با وجود اینکه 190روز از آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها می گذرد و چیزی به برگزاری جشنواره ملی تئاتر اهواز نمانده است همچنان این چهار پلاتو تکمیل نشده باقی مانده اند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در باره زمان برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره ملی تئاتر اهواز از یکم تا هفتم مرداد ماه سال جاری در اهواز برگزار می شود.

وی افزود: از آثار ارسالی توسط هیات بازخوانی 25 اثر به مرحله نهایی راه یافته اند که این آثار از استان‌های مختلف کشور به جشنواره رسیده اند.

***حذف بخش بین الملل جشنواره ملی تئاتر اهواز

وی با اشاره بخش بین الملل این جشنواره بیان کرد: در نخستین دور از برگزاری جشنواره، بخش بین الملل را نخواهیم داشت چرا که آثار دریافتی از کشورهای آذربایجان، عمان، لبنان، عراق، سوریه متناسب با جشنواره نبوده است.

چنانی بیان کرد: در نخستین دور از برگزاری این جشنواره موضوع نفت انتخاب شده است و همه آثار با رویکرد نفت و مسایل مرتبط با صنعت نفت هستند و در دوره های بعدی موضع های دیگری که مرتبط با خوزستان هستند انتخاب می شوند.

وی تاکید کرد: جای خالی این جشنواره ملی در حوزه نمایش در اهواز بسیار احساس می شد و امیدواریم در نخستین دور برگزاری آن کمترین کاستی ها را داشته باشیم.

***تغییر نام جشنواره به دلیل حمایت نکردن شرکت نفت 

گفتنی است فراخوان جشنواره تئاتر ملی اهواز مهرماه سال گذشته اعلام شد،فراخوان این جشنواره با عنوان 'جشنواره بین المللی تئاتر نفت' کار خود را آغاز کرد اما به علت حمایت نکردن شرکت نفت از این جشنواره و برآورده نکردن خواسته‌های عوامل اجرایی آن، شرکت نفت از حمایت این جشنواره سرباز زد، برای همین پس از آن نام این جشنواره از 'جشنواره بین المللی تئاتر نفت اهواز' به 'جشنواره ملی تئاتر اهواز' تغییر پیدا کرد.

همچنین به خاطر کنار کشیدن شرکت نفت از این جشنواره، که بنا بود 15 تا 20 اسفند 96 در اهواز برگزار شود، تاریخ جشنواره به مرداد 97 تغییر پیدا کرد.

پیش از این نیز سیدصادق فاضلی، یکی از پیشکسوتان حوزه نمایش خوزستان دبیری این جشنواره را برعهده داشت.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار