اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
استاندار خوزستان:
شریعتی: آب شرب در بیشتر نقاط استان به جز آبادان، خرمشهر و نقاطی از شادگان مدیریت شده و با اقداماتی که در حال انجام است، امیدواریم وضعیت آب خرمشهر و آبادان نیز تا 15 تیرماه اصلاح شود.
غلامرضا شریعتی با حضور در خبرگزاری ایسنا در خصوص اقدامات انجام گرفته در بحث نجات رودخانه‌ها و تالاب‌های استان خوزستان، اظهار کرد: برای بحث خشکسالی و آب در استان خوزستان اولویت‌هایی مد نظر داریم و در این زمینه اولویت اول ما آب شرب مردم استان است که باید تامین شود.

وی افزود: اولویت دوم در خصوص خشکسالی‌هایی که شاهد آن هستیم بحث محیط زیست و مسایل تالاب‌ها است که باید مد نظر قرار بگیرد. همچنین اولویت سوم در بحث آب، تامین آب مورد نیاز کشاورزی، صنعت و... است. 


استاندار خوزستان ادامه داد: زمانی که با کمبود آب و خشکسالی مواجه باشیم، سعی می‌کنیم تا نیازها را با یک نسبت رفع کنیم و مشکلات را به شکلی اداره کنیم تا با یک تعادل، شرایط را پیش ببریم و در این زمینه نمی‌توانیم صرفا به یک بخش بپردازیم و به سایر بخش‌ها بی‌توجه باشیم. در این خصوص جلسات خشکسالی و ستاد بحران تشکیل می‌شود و طبق نظر آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

"توزیع کمی آب"، ایرادی است که به کمیته تخصیص آب کشور وارد است

شریعتی عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی در بخش آب به شکلی باشد تا کیفیت آبی که به پایین دست می‌رسد، از قبل قابل پیش‌بینی باشد و بتوانیم با کیفیت مناسب، آب را به پایین‌دست برسانیم. اکنون یک ایرادی که به کمیته تخصیص آب در کشور وارد است، آن است که به صورت کمی، آب در کشور توزیع می‌شود و توجهی به کیفیت آبی که به پایین دست می‌رسد، نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کیفیت آب پایین دست اولویت اول است، ادامه داد: وقتی که آب به یک حوضه تعلق می‌گیرد، زه‌آب آن آب تخصیص داده شده، مجددا وارد رودخانه می‌شود و کیفیت آب اولیه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و زمانی که آن آب به پایین‌دست می‌رسد، از کیفیت پایینی برخوردار است زیرا آب با زه‌آب مخلوط شده است. در این زمینه در توزیع آب نباید فقط کمیت سنجیده شود و بحث کیفیت آب پایین دست نیز حتما باید مورد نظر باشد.

استاندار خوزستان گفت: باید برنامه‌ریزی در حوضه آبریز به شکلی باشد که کیفیت آب پایین‌دست قابل پیش‌بینی باشد تا بتوانیم آب را با EC مشخص به منطقه‌ای که مد نظر ما است، تحویل دهیم. نباید به نحوی برنامه‌ریزی شود که کیفیت آب پایین‌دست از کنترل ما خارج شود و نتوانیم روی آن کنترلی داشته باشیم.

آب شرب در بیشتر نقاط استان مدیریت شده است

شریعتی با بیان اینکه باید در زمان خشکسالی با حفظ عدالت در تخصیص‌ها پیش برویم، تصریح کرد: آب شرب در بیشتر نقاط استان به جز آبادان، خرمشهر و نقاطی از شادگان مدیریت شده و با اقداماتی که در حال انجام است، امیدواریم وضعیت آب خرمشهر و آبادان نیز تا 15 تیرماه اصلاح شود. در این زمینه حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه انجام گرفت تا خط لوله انتقال دوم طرح غدیر احداث شود.

وی ادامه داد: تمهیداتی به کمک مسولان اندیشیده شده است تا آب خرمشهر و آبادان ظرف چند روز آینده بهبود نسبی پیدا کند و مردم با آرامش بیشتری از آب در این شهرها استفاده کنند. برنامه اصلی ما برای بهبود وضعیت آب شرب در آبادان و خرمشهر از 15تیرماه است که امیدواریم اجرایی شود. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه امیدواریم بخش عمده‌ای از آب شرب خوزستان را از رودخانه دز تامین کنیم، اظهار کرد: این کار در برنامه نهایی طرح غدیر قرار دارد. در این خصوص ورق‌های مورد نیاز خط لوله‌های این طرح تا رودخانه دز خریداری شده است و به منظور انتقال آب اجرایی خواهند شد. احداث آبگیر این طرح به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد، ممکن است چند سالی به طول بیانجامد، اما در حال بررسی راهکارهایی هستیم تا پیش از احداث آبگیر نیز بتوانیم از آب رودخانه دز برای مردم خوزستان استفاده کنیم.


شریعتی با اشاره به وضعیت پایداری برق استان در تابستان امسال عنوان کرد: ان‌شاالله که برق خوزستان در تابستان پایدار است. در توزیع و خطوط انتقال برق به طور جدی و اساسی کارهایی در سطح استان انجام گرفته است اما باید خیلی بیشتر از کارهایی که انجام گرفته در این زمینه هزینه انجام دهیم تا وضعیت برق استان را پایدارتر کنیم. در این زمینه امسال 50 میلیون دلار از صندوق توسعه برای استان هزینه خواهیم کرد تا شاهد پایداری بیشتر وضعیت برق استان باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه پایداری شبکه از سال گذشته اقدامات اساسی صورت گرفت به شکلی که امسال علی‌رغم وقوع ریزگردها کمتر شاهد قطعی برق در سطح استان بودیم. این کارهای اساسی در استان در حوزه برق باید ادامه پیدا کند و کامل شود تا شاهد پایداری هرچه بیشتر برق در استان باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در بحث تولید برق در استان با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: به دلیل مشکلاتی که در بحث تولید برق در استان خوزستان وجود دارد، دستورالعمل کاهش ساعت کاری را در استان اجرایی کردیم. امیدواریم با تمهیدات و صرفه‌جویی موثری که در استان انجام می‌گیرد، شاهد مشکلی در بحث توزیع برق در استان نباشیم.

شریعتی با اشاره به اینکه همه تلاش ما بر این است که تابستان امسال قطعی برق در خوزستان نداشته باشیم، گفت: امیدواریم شرایط مطمئنی را برای مردم استان در این ایام به وجود بیاوریم تا مردم بتوانند تابستان را بدون قطعی برق سپری کنند. اگر اتفاق غیر منتظره‌ای در این زمینه رخ ندهد، امیدواریم که قطعی برق در استان نداشته باشیم.

نظارت بر اجرای دستورالعمل کاهش ساعت اداری بسیار جدی است


وی در خصوص نظارت بر اجرای دستورالعمل کاهش ساعت اداری در استان، اظهار کرد: نظارت در این زمینه بسیار جدی، سخت و غیرقابل گذشت است. در این راستا به شرکت برق منطقه‌ای استان تکلیف کرده‌ام تا به طور جدی در این زمینه نظارت را انجام دهد و با متخلفان برخورد کنند. همچنین اداره‌کل بازرسی و مدیریت بحران استان بر اجرای این دستورالعمل نظارت می‌کنند، زیرا شرایط خوزستان به شکلی نیست که اجازه دهیم برق شهروندان قطع شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این دستورالعمل هستند و هر دستگاهی که این کار را انجام ندهد، با آن برخورد خواهد شد. لازم است که نظارت بر اجرای این دستور‌العمل به صورت مستمر باشد و نباید پس از مدتی فراموش شود تا بتوانیم تابستان را با دغدغه کمتری برای شهروندان پشت سر بگذاریم.

طی سال‌های گذشته در زمینه تولید برق غفلت شده است

شریعتی با بیان اینکه باید در بحث تولید برق در استان اقدامات اساسی انجام دهیم، تصریح کرد: در سال‌های گذشته در این زمینه غفلت انجام گرفته و فقط به تولید نیروگاه‌های برق‌آبی بسنده کردیم و این کار باعث شد تا از تنوع تولید در استان استفاده نشود. در حال حاضر این کار در دستور کار قرار گرفته و کمیته‌ای نیز در این راستا تشکیل شده است تا ظرف چند سال آینده پنج تا شش هزار مگاوات برق نیروگاهی (سیکل ترکیبی و گازی) تولید کنیم.

وی گفت: اگر تنوع تولید برق در استان داشته باشیم، پایداری شبکه در تولید، افزایش و تولید استان نیز افزایش پیدا می‌کند. با توجه به اینکه برق به عنوان یک پایه برای سرمایه‌گذاری است، ظرفیت تولید برق بیشتر به استان این امکان را می‌دهد تا بتوانیم مجوزهای سرمایه‌گذاری بیشتری را بدهیم و سرمایه‌گذاران با دغدغه کمتری به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

موضوع موزه هنرهای معاصر اهواز مطابق نظر هنرمندان حل شود


استاندار خوزستان در ادامه در خصوص بحث بازپس‌گیری موزه هنرهای معاصر اهواز از بخش خصوصی عنوان کرد: در این زمینه قرار بود تا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از طریق سیستم قضایی مساله را پیگیری کند و در این زمینه من نیز سفارش‌های لازم را انجام دادم. تا کنون در این خصوص گزارش خاصی به من داده نشده است اما من نیز موافق هستم تا این موضوع مطابق نظر هنرمندان استان حل شود.

شریعتی با اشاره به اهم فعالیت‌های انجام گرفته در طول دو سال مدیریت خود در استان، بیان کرد: در حوزه عمرانی تلاش کرده‌ایم تا زیرساخت‌های استان که زیرساخت‌هایی فرسوده و بعضا ویران‌شده بودند را ساماندهی و بازسازی کنیم. در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان تلاش کردیم تا موانع سرمایه‌گذاری را در طول این دو سال کاهش دهیم و فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم تا سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف جذب استان شود.

شرایط سرمایه‌گذاری در استان تسهیل‌تر شده است

وی با بیان اینکه شرایط برای سرمایه‌گذاری در استان تسهیل‌تر شده است، افزود: در گذشته موانع زیادی برای سرمایه‌گذاری در استان وجود داشت اما اکنون در حال الکترونیکی کردن صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاری در استان هستیم. این کار باعث شده تا صدور مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری از 670 فرآیند به حدود 160 فرآیند برسد. اکنون فاز اول و دوم این طرح راه‌اندازی شده اما هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است. امیدواریم فاز سوم این طرح نیز که فاز نهایی آن است، در اسرع وقت راه‌اندازی شود تا سرمایه‌گذاران با آرامش بیشتر و مشکلات کمتری در استان سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حوزه فرهنگی تلاش شده تا فضای بازی مطابق با قانون در استان فراهم و از همه ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد این فضا در استان استفاده شود. برای مثال می‌توان به برگزاری متعدد جشنواره‌ها، کنسرت‌ها، جشن‌ها و... در طول یکی دو سال گذشته اشاره کرد. در حوزه ورزش نیز اینکه موفق شده‌ایم بیشترین سهمیه تیم‌های لیگ برتری را داشته باشیم، یک اتفاق خوب است و در این زمینه تلاش شده تا کمک‌هایی در بحث کارهای زیرساختی برای این بخش انجام بگیرد.


شریعتی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه سیاسی در طول دو سال فعالیت خود در سمت استاندار خوزستان، اظهار کرد: در حوزه سیاسی سعی شده تا از همه ظرفیت‌های سیاسی استان که در چهارچوب سیاست‌های دولت هستند، استفاده شود. در این زمینه تلاش شده تا خط‌کشی‌ها، تنگ‌نظرانه نباشد و به شکلی باشد تا از ظرفیت همه کسانی که سیاست‌های دولت تدبیر و امید را قبول دارند، در حد توان بهره‌گیری شود.

تلاش کرده‌ایم تا فضای تعاملی و گفت‌وگو بر استان حاکم باشد

وی با بیان اینکه حکومت و دولت در استان باید یاد بگیرد تا نسبت به مردم تحمل و بردباری بالایی داشته باشد، ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تا در استان فضای بازی ایجاد و فضای تعاملی و گفت‌وگو بر استان حاکم باشد. باید سعی کنیم نقطه نظرات و اختلافات را از طریق زبان مفاهمه حل کنیم و بر این موضوع نیز تاکید داشته باشیم تا این بحث را در استان نیز بست دهیم. در طول دو سال مدیریت خود در استان تلاش کرده‌ام تا خود و مدیران استانی را مقید بر آن کنم تا در مقابل انتقادات گوش شنوا داشته باشیم و نسبت به منتقدین هیچ تعرضی نکنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ریزگردها دغدغه ذهنی مردم استان شده است، گفت: یکی از اولویت‌های کاری در استان بحث ریزگردها است. ریزگردها به دغدغه اصلی ذهنی مردم در استان تبدیل شده و ذهن مردم اکنون گرفتار این موضوع است. بسیاری از مردم ماندن یا رفتن از استان را منوط به بحث ریزگردها کرده‌اند. بسیاری دوست دارند در استان و شهر خود زندگی کنند اما عنوان می‌کنند که اگر موضوع ریزگردها حل نشود، استان را ترک خواهیم کرد.

اقدامات در زمینه کنترل ریزگردها باید مستمر باشد 

شریعتی ادامه داد: کارهای بسیاری خوبی در بحث کنترل ریزگردها در استان انجام شده اما این کارها باید مستمر باشد و ادامه پیدا کند. این کارها باید در چهارچوب علمی و کارشناسی ادامه یابند تا شاهد حل مشکل ریزگردها در استان باشیم و دغدغه مردم خوزستان را در بحث ریزگردها به مرور زمان کاهش دهیم.

امیدواریم دولت را در زمینه تعطیلی زمستانی مدارس قانع کنیم

 
وی در ادامه در خصوص بحث تعطیلی زمستانی مدارس و کمک آن به بحث جذب گردشگر در استان خوزستان، گفت: من یکی از طراحان این موضوع بودم و اکنون نیز در حال صحبت با استانداران استان‌های جنوبی کشور هستم تا به صورت جمعی نامه این درخواست را مطرح و نامه‌ای را که در این زمینه تنظیم کرده‌ام، امضا کنیم. آقای مونسان نیز به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز کاملا موافق این موضوع است. امیدواریم بتوانیم دولت را قانع کنیم تا حدود یک هفته یا 10 روز مانند سایر کشورهای توسعه یافته، تعطیلات زمستانه داشته باشیم و شاهد ارتقا ظرفیت گردشگری و اشتغال در استان‌های جنوبی باشیم.

در شهرهای مختلف استان باید زیرساخت‌های ورزش بانوان فراهم شود

استاندار خوزستان با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای ورزش بانوان در استان مهیا شده است، اظهار کرد: به مدیرکل ورزش و جوانان استان تاکید کرده‌ام تا در شهرهای مختلف استان حتما باید زیرساخت‌های لازم برای ورزش بانوان و همچنین سالن‌های اختصاصی ورزشی برای آن‌ها فراهم شود. 

شریعتی ادامه داد: این موضوع در دستور کار اداره‌کل ورزش و جوانان استان قرار گرفته است و امیدواریم امسال بتوانیم این کار را در شهرهای مختلف استان آغاز کنیم. در سال‌های گذشته چند پروزه آغاز شده است اما باید این کارها در استان برای بانوان گسترش پیدا کند تا بتوانیم در این زمینه شاهد ارتقا زیرساخت‌ها در حوزه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی برای بانوان باشیم.

وی با اشاره به موضوع ورزش همگانی تصریح کرد: در این حوزه به علت شرایط فرهنگی و اجتماعی زندگی در کشور باید زمینه ورزش را برای بانوان بیشتر فراهم کنیم، زیرا بانوان بیشتر در معرض چاقی قرار دارند و با توجه به اینکه در طول این سال‌ها توجهی به آن‌ها نشده است، در معرض خطرات فراوانی قرار دارند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در خوزستان صنعت مادر بسیار زیاد است، گفت: در استان خوزستان باید سهم بخش خصوصی را از اشتغال و صنعت افزایش دهیم و اکنون این موضوع در دستور کار ما قرار دارد. در این راستا به جدیت از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم و مشکلات بخش خصوصی را مشکلات خودمان می‌دانیم.

مالکیت گروه ملی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

 
شریعتی در خصوص آخرین وضعیت گروه ملی فولاد ایران گفت: در حال حاضر مالکیت گروه ملی به بانک ملی بازگشته است هرچند که بانک ملی تا آخر مالکیت گروه ملی فولاد را برای خود نگاه نمی‌دارد و قطعا به دنبال آن است تا به بخش خصوصی واگذار کند. در این زمینه توصیه کرده‌ایم تا بانک ملی، گروه ملی را به یک شرایط پایدار برساند و سپس به بخش خصوصی واگذار کند.

حقوق کارگران گروه ملی تا فروردین امسال پرداخت شده است

وی بیان کرد: اکنون هیات مدیره و مدیرعامل جدیدی برای گروه ملی فولاد ایران تعیین شده است. به زودی 50 میلیارد تومان ضمانت‌نامه که از سوی هیات مدیره بانک ملی ایران تصویب شده است، در اختیار هیات مدیره جدید گروه ملی فولاد ایران قرار خواهد گرفت. همچنین مسایلی که در بحث خصوصی‌سازی این شرکت مطرح بود، حل شده است و اکنون در تلاش هستیم تا هرچه زودتر این 50 میلیارد تومان در اختیار هیات مدیره جدید قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند مواد اولیه مورد نیاز کارخانه را خرید کنند. تاکنون با تلاش‌هایی که انجام گرفته توانسته‌ایم حقوق کارمندان و کارگران این شرکت را تا فروردین ماه امسال پرداخت کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های کلی کشور به احتمال فراوان گروه ملی فولاد ایران باید به سمت خصوصی‌سازی برود، گفت: خیلی به دنبال آن نیستم تا مشکلات و مسایلی را که در چند سال گذشته بر گروه ملی فولاد ایران گذشته است، مطرح کنم اما در تلاش شبانه‌روزی هستیم تا بتوانیم چرخه گروه ملی فولاد را به حرکت در بیاوریم. اگر چرخه تولید این کارخانه به حرکت در آید، می‌تواند تا حدودی دردها و مشکلات به حق کارگران این کارخانه را کاهش دهد.

بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز تقریبا آماده افتتاح است

شریعتی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده برای رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی به‌ویژه برای بیماران خاص استان، عنوان کرد: بیمارستان سوانح و سوختگی شهرستان اهواز با وضعیتی که وجود داشت، به این زودی‌ها آماده بهره‌برداری نمی‌شد اما با صحبت‌هایی که با وزیر نفت انجام گرفت و با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان، اکنون این بیمارستان تقریبا آماده افتتاح است.


وی ادامه داد: تفاهمی را با ستاد اجرایی فرمان امام انجام داده‌ایم تا بیمارستان شفا اهواز را تخریب کنیم و یک مرکز جامع سرطان در اهواز، با تقریبا حدود 200 تختخواب احداث شود. امیدواریم کلنگ عملیات اجرایی این طرح هرچه زودتر به زمین زده شود و در این زمینه قول‌های مساعدی نیز دریافت کرده‌ایم. اگرچه بیمارستان‌هایی در بهبهان و باغملک در حال ساخت است اما در سایر موارد نیز دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکل کمبود فضای درمانی در استان باید برنامه‌های خود را داشته باشد.

استاندار خوزستان در خصوص بحث نرخ اشتغال در استان خوزستان و اینکه چرا اشتغال و آمار بیان‌شده از اشتغال برای مردم ملموس و واقعی نیست؟ گفت: آمارهایی که درباره نرخ اشتغال در خوزستان ارائه می‌شود، از سوی مرکز آمار ایران است و درباره واقعی بودن این نرخ‌های اعلام شده باید از آن‌ها سوال کرد. از نظر من این آمارها با واقعیت تطابق دارد هرچند که ممکن است تعریف هر شخص از کار با تعریف مرکز آمار ایران از کار متفاوت باشد و این موضوع باعث تفاوت در آمارها می‌شود.

نرخ بیکاری در خوزستان باید به میانگین کشوری برسد

شریعتی با بیان اینکه نرخ بیکاری در خوزستان 14درصد است، تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور 12درصد و نرخ بیکاری در خوزستان حدود 14درصد است و در این زمینه باید تلاش کنیم تا این دو درصد را در خوزستان کاهش دهیم و نرخ بیکاری را در خوزستان به میانگین کشوری برسانیم. 

وی با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در جوانان ملموس نیست و نرخ بیکاری در جوانان بسیار بالاتر است، گفت: اینکه سنین 40 به بالا مشغول به کار هستند، دیده نمی‌شود. نرخ بیکاری در سنین 15 تا 39 سال در همه استان‌ها بسیار بالا است و از این بابت اشتغال ایجاد شده برای خانواده ملموس نیست. باید به این موضوع نیز توجه شود تا نرخ بیکاری در قشر جوان کاهش داده شود. 


استاندار خوزستان با اشاره به حوزه آموزش و پرورش و توسعه نیروی انسانی، تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌های موثری را در طول دو سال گذشته تا کنون اجرا کرده‌ایم؛ به شکلی که رتبه استان در کنکور از 27 به 19 ارتقا پیدا کرده است. همچنین تلاش بسیاری در بحث زیرساخت‌های آموزش و پرورش انجام شده تا مدارس کانکسی از سطح استان برچیده شوند.

در مهرماه امسال بیش از 560 کلاس درس در استان افتتاح می‌شود

شریعتی خاطرنشان‌کرد: براساس گزارشی که دریافت کرده‌ام، امسال در مهرماه بیش از 560 تا 600 کلاس درس در استان افتتاح خواهند شد که افتتاح این تعداد کلاس در مهرماه بی‌سابقه است. در این زمینه بودجه نوسازی مدارس را از 73 میلیارد تومان به 145 میلیارد تومان افزایش دادیم و تلاش فراوانی در بخش زیرساخت‌های آموزش و پرورش انجام داده‌ایم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار