اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
رییس اداره امور آبفای آبادان گفت: عملیات اجرایی و تعمیرات بر روی خط آبرسانی غدیر موجب قطع شدن آب در برخی از مناطق شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان شده است.
علیرضا خلیلی نیا تعمیرات بر روی خط آبرسانی طرح غدیر در مسیر قیصریه را از دلایل قطعی آب در مناطق مختلف آبادان، خرمشهر و شادگان بیان کرد و افزود: گروه تعمیراتی سازمان آب و برق خوزستان در حال تعمیر شکستگی خط آبرسانی غدیر هستند. 

وی با بیان اینکه آین قطعی از سه شنبه شب رخ داده گفت: پیش بینی می شود تا ساعت 23 روز چهارشنبه آب طرح غدیر به شبکه آبرسانی این شهرستان ها تزریق می شود.

وی با عذر خواهی از شهروندان افزود: به دنبال این قطعی ، آب خام از کانال مارد و رودخانه بهمنشیر برداشت می شود. 

بر اساس این گزارش عملیات اجرایی طرح آبرسانی غدیر از دی 1387 توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (مؤسسه نیرو گستر) آغاز شد. 

براساس گزارش سازمان آب و برق خوزستان، طرح آبرسانی غدیر قادر است با ظرفیت تامین آب شرب 24 مترمکعب در ثانیه، درسال افق طرح یعنی 1415، چهارمیلیون و 700 هزارنفر جمعیت را زیر پوشش آبرسانی قراردهد. 

بنا به این گزارش برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان ، علاوه بر طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است. 

شهروندان آبادان و خرمشهر در چند هفته گذشته به دلیل شوری بیش از حد آب رودخانه بهمنشیر که تامین کننده اصلی آب آشامیدنی شهروندان آبادان و خرمشهر است با مشکلات زیادی روبه رو شده اند. 

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار