اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
رئیس جمهور تاکید کرد: ما امروز در خط مقدم در مرزهای ایران ایستادیم؛ مرز اقتصاد؛ مرز آبرو و مرز عزت ایران. ما می‌ایستیم و جان و آبرو خود را با افتخار می‌دهیم. دولت می‌ایستد. کسانی که فکر می‌کنند دولت می‌ترسد، استعفا می‌دهد و کنار می‌رود، اشتباه می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در مراسم هم‌اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور گفت: دولت در خط مقدم مبارزه است. ما در خط اول مبارزه هستیم. آن کسی که در خط اول و مقدم است، باید در زیر پای خودش مین را هم ببیند. نه تنها موشک و بمب بلکه باید آتش تیر و تفنگ را هم می‌بیند.

وی ادامه داد: آن همانی است که پیامبر (ص) گفته است در خط مقدم بودن شبش از شب قدر هم بالاتر است.

رئیس دولت تدبیر و امید خطاب به مسئولان و مدیران ارشد نظام اظهار داشت: ما به عنوان خط مقدم به همه نظام و همه مسئولان کشور که می‌گویید، امروز، روز سخت است. هر روز از 18 اردیبهشت یوم القدر و لیله القدر بوده است.

روحانی با بیان اینکه من شعار نمی‌دهم، تصریح کرد: ما امروز در خط مقدم در مرزهای ایران ایستادیم؛ مرز اقتصاد؛ مرز آبرو و مرز عزت ایران. ما می‌ایستیم و جان و آبرو خود را با افتخار می‌دهیم. دولت می‌ایستد. کسانی که فکر می‌کنند دولت می‌ترسد، استعفا می‌دهد و کنار می‌رود، اشتباه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما در کنار هم تا روز آخر دولت دوازدهم به عهدمان وفا می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما امانتدار مردم هستیم. تا پای جان، آبرو، حیثیت و افتخار می‌ایستم. من ترس و هراسی ندارم اما شرطش این است که ما دولتی‌ها باید فشارها را تحمل کنیم. اینکه فکر کنیم فشار برای دیگران است، شکست می‌خوریم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اگر روزی هشت ساعت کار می‌کنیم و فردا هم هشت ساعت کار می‌کنیم، با همان سبک و مدیریت به جایی نمی‌رسیم، ابراز داشت: باید امروز به فکر مشاوران جدید باشیم. شرایط جدید عوض شده است. ما باید به فکر کارشناسان جدید باشیم. وزرا، معاونان و مدیران کل باید احساس کنند و در عمل نشان دهد که شرایط امروز با دیروز متفاوت است.

روحانی با بیان اینکه اگر مردم قرار است صرفه‌جویی کنند، دولت باید شروع کند، عناون کرد: من از رئیس سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی می‌خواهم یک برنامه تدوین کنند. من مسئولیت را می‌پذیرم. ما باید در هزینه صرفه‌جویی کنیم. شما باید راه‌حل بدهید. نمی‌شود سال97 سفر خارجی ما و شرکت‌هایمان با سفرهای سال 96 و 95 یکسان باشد. اگر سال 96 هیاتی پنج نفره خارج می‌رفتیم، امسال باید دو نفره شود. اگر کارمان یک هفته انجام می‌دادیم، امروز باید دو روزه انجام دهیم.

وی افزود: اگر با فرست کلاس یا بلیط تجاری می‌رفتیم باید بلیط عادی به مسافرت برویم. مردم باید ببینند از خودمان شروع کردیم. اگر از خود شروع کنیم مردم ما می‌ایستند. باید تدبیر و برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه باید برنامه‌مان را برای مردم توضیح دهیم، یادآور شد: ما بدون مردم پیروز نمی‌شویم. باید برای آنها توضیح دهیم و آنها را قانع کنیم. حتما مردم از ما حمایت می‌کنند اگر ما درست حرکت کنیم/

روحانی با اشاره به ضرورت‌های کنونی کشور بیان کرد: ما باید برنامه خاص و ویژه‌ای حداقل در چهار، پنج مسئله مدنظر قرار دهیم؛ برای اشتغال، مبارزه با فقر، تنظیم بازار و تولید. این چهار رکن اگر درست انجام دهیم، ما موفق می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط سختی و مشکلات، بیکاری فشارش مضاعف است، گفت: اگر من بیکار تا دیروز بر من فشار بوده، امروز فشار بیشتری بر من است. باید بیکاری را با توان بیشتر حل کنیم. باید همه با قدرت به صحنه بیاییم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید اشتغال روستایی را تسریع کنیم، اظهار دشت: باید شرایط شرایط جدید را مدنظر قرار دهیم. باید وزیر کار هر ماه بگوید برای اشتغال چه کار کردیم و وزیر مسکن بگوید برای مسکن چه کار کردیم. باید در بخش مسکن امید، اشتغال و حرکت بزرگ ایجاد کنیم.

روحانی با بیان اینکه امروزهیچ دستگاه دولتی حق ندارد اگر زمینی که نیاز فوری‌اش نیست در اختیار وزارت مسکن برای ساختمان قرار ندهد، تصریح کرد: این مسئله الزام است. اگر من ببینم، چنین اتفاقی رخ داده است، حتما این زمین را از آن دستگاه خواهیم گرفت. ما باید اشتغال درست کنیم، ما باید در اشتغال روستایی و مسکن تحول بزرگ ایجاد کنیم.

ادامه دارد...

ایلنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار