اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: 596 سرباز معلم در سال تحصیلی 98-97 برای جبران کمبود معلم در رشته های مورد نیاز در مناطق و نواحی 40 گانه آموزش و پرورش خوزستان مشغول به کار می شوند.
حرج چلداوی با بیان اینکه بخشی از نیاز نیروی انسانی در مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان از طریق به کارگیری سرباز معلمان تامین می شود، افزود: این افراد با هماهنگی سازمان نظام وظیفه خوزستان، و شرایطی همچون داشتن مدرک تحصیلی لیسانس، و گرفتن دفترچه آماده به خدمت از یکم تیر تا یکم شهریور امسال، جذب می شوند. 

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری 397 سرباز معلم در مدارس خوزستان تدریس می کردند بیان کرد: جذب سرباز معلمان در سه رشته فنی، نظری و ابتدایی در سراسر خوزستان انجام شده است.

وی افزود: 55 درصد سرباز معلمان در رشته های فنی، 39 درصد در رشته نظری و 6 درصد در مقطع ابتدایی جذب و به کارگیری شدند.

چلداوی بیان کرد: دوره آموزش نظامی سرباز معلمان در کرمانشاه، و سپس دوره آموزش مهارت های معلمی پیش از شروع تدریس در اهواز برگزار خواهد شد. مجموع دوره آموزش نظامی و مهارت آموزی 50 روز است.

چلداوی با تاکید بر اینکه مهمترین اولویت آموزش و پرورش خوزستان بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی است، گفت: ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان در قالب برگزاری دوره های هم افزایی و دانش افزایی، استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه فرهنگیان در امر ارتقای مهارت های پژوهشی همکاران فرهنگی و توجه ویژه به ترویج رویکرد مهارت آموزی و حرفه آموزی در بین همکاران از مهمترین اولویت های حوزه نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان است.

آموزش و پرورش خوزستان به هفت هزار معلم جدید نیاز دارد.

هم اکنون بیش از یک میلیون دانش آموز در خوزستان مشغول تحصیل هستند. کار تدریس این دانش آموزان به عهده 70 هزار نیروی فرهنگی است.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار