شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰

استاندار خوزستان گفت: مشكل فقدان نقدينگي كافي در مدارس استان با ارسال نامه اي به اطلاع معاون اول رييس جمهور رسانده خواهد شد و اميدواريم اين مشكلات پيش ازآغاز سال تحصيلي جديد بامساعدت دولت حل شود.

سيد جعفر حجازي در جلسه اي با حضور روساي نواحي آموزش و پرورش استان و مديران دانشگاه هاي استان كه در محل استانداري خوزستان به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد برگزار شد گفت: اميدواريم معاون اول رييس جمهور با تامين حداقل ۸۰ درصد از بودجه آموزشي سال جاري استان موافقت كند تا بتوان با امكاناتي نسبي سال جديد تحصيلي را آغاز كرد.

وي افزود: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش با حضور سرپرست اداره مي شود كه همين امر مشكلاتي را براي اختصاص اعتبار به استان ها ايجاد كرده است.

حجازي گفت: متاسفانه فشار كمبود بودجه سال گذشته مدارس به سال جاري نيز منتقل شد و در سال جاري همچنان از تخصيص اعتبار به مدارس خبري نشده است.

استاندار خوزستان با بيان اينكه تا زمان تخصيص اعتبارات از تمامي امكانات استان براي بازگشايي مدارس استفاده مي شود بيان داشت: در اين خصوص شركت هاي بزرگي مانند پتروشيمي و پالايشگاه ها مي توانند كمك هايي را به آموزش و پرورش استان داشته باشند تا براي ۳ ماهه آغاز سال تحصيلي مدارس جديد مشكلي در بازگشايي مدارس نداشته باشيم.

حجازي گفت: هرساله پيش از شروع به كار مدارس و مراكز عالي آموزشي استان جلسات هماهنگي براي آغاز سال تحصيلي برگزار مي شود و امسال نيز ستاد مهر براي استقبال از ماه مهر و آغاز سال تحصيلي در تمامي شهرستان ها تشكيل شده است.

مدير كل آموزش و پرورش استان خوزستان نير در اين نشست با اشاره به اين كه براي شروع بهتر سال جديد تحصيلي، ۲۵ شهريور امسال مانور آغاز سال در استان اجرا مي شود گفت: همچنين روز ۳۰ شهريور نيز شوراي معلمان و دبيران در تمامي مدارس استان براي استقبال از دانش آموزان تشكيل خواهد شد.

رحمن فلاحي گفت: دراين خصوص نيز جلساتي با فرمانداران برگزار شده و ستادهاي پروژه مهر نيز در شهرستان ها تشكيل شده است.

وي افزود: همچنين مرحله اول نقل و انتقالات معلمان خوزستان به پايان رسيده و مرحله اضطراري نقل و انتقالات معلمان و ابلاغ احكام معلمان آغاز شده است.

مدير كل آموزش و پرورش استان خوزستان بيان داشت: يكي از مشكلات مدارس استان در سال جديد تعمير و تجهيز مدارس است كه عمده ترين مشكل به شركت توزيع برق استان و قطعي برق بيشتر مدارس استان همزمان با آغاز سال تحصيلي باز مي گردد.

فلاحي افزود: با توجه به اين كه گفته شده كه اعتبارات سرانه مدارس به صورت متمركز پرداخت مي شود متاسفانه اين اقدام انجام نشده و نتوانسته ايم هزينه هاي برق مدارس را تامين كنيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار