اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
نامه کارگران طرح های نیشکر به آیت الله موسوی جزایری;
شاید در دنیا، خوزستان جزو بهترین جاها و یا کم ‌نظیرترین جاهایی است که مناسب نیشکر است. اولاً انسان را متأثر می‌کند که چرا از این مکان درگذشته به سود این مردم استفاده ‌نشده است. ثانیاً خرسند می‌کند که حالا بحمدالله از این استفاده خواهد شد. بعد هم محصول این صنعت نیازی برای کـشور ماست. برای خودکـفایی کشور ازلحاظ اقتصادی این‌ها چیز مهمی است که باید انـجام بگیرد.

مقام معظم رهبری اسفندماه 1375

محضر حضرت آیت الله موسوی جزایری 
نماینده محترم ولی فقیه در خوزستان

خوزستان مهد دلاوری و ایثار در هشت سال دفاع مقدس است . خوزستان استانی برخوردار از منابع عظیم نفت و گاز، خاک حاصلخیز و آب است اما اکنون این شکرستان سبز ایران زمین به دلایل مختلف از جمله خشکسالی ، انتقال آب ، عدم تعهد به مصوبات ستاد خشکسالی استانداری و ... با بحران شدید آب در حوزه کشاورزی روبرو شده و طرح توسعه نیشکر به عنوان بزرگترین طرح کشاورزی – صنعتی کشور با بیش از 30 هزار نفر اشتغال مستقیم و تامین معیشت بیش از 100 هزار خوزستانی ، در آستانه نابودی قرار گرفته و هم اکنون 70 درصد از مزارع کشت و صنعت ها در حال خشک شدن است و در صورت اتمرار آسیب ها ، تا پنج سال آینده نیز قابل بهره برداری نخواهد بود.

لذا در این شرایط حساس ، از محضر حضرتعالی تقاضا داریم جهت جلوگیری از نابودی کشت نیشکر که تبعات اقتصادی ، سیاسی و امنیتی فراوانی به دنبال دارد و علاوه بر به خطر افتادن اشتغال 30 هزار کارگر ، بار دیگر کشور را به واردات شکر وابسته خواهد کرد ، تمهیداتی بیاندیشید تا طبق مصوبات ستاد خشکسالی آب حداقلی مورد نیاز مزارع نیشکر تامین شود.  

همچنین از حضرتعالی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در استان خوزستان عاجزانه درخواست می نماییم با بازدید از طرح های نیشکر، خشک شدن مزارع را که محل رزق و روزی 30 هزار کارگر خوزستانی است از نزدیک مشاهده کنید که چگونه به دلیل عدم تخصیص حقابه در حال نابودی است و اگر بزودی چاره ای اندیشیده نشود شاهد نابودی کامل صنعت نیشکر در خوزستان و بیکاری هزاران کارگر خواهیم بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار