اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
سید مهدی نیّر / سردبیر روزنامه راوی ملت

مشکلات امروز خوزستان طوری است که اگر مردمی با فهم و شعور انقلابی و اسلامی در آن نبود اکنون صحنه بهره برداری های سیاسی و اجتماعی دشمنان اسلام و انقلاب می گردید.

خوزستان قطب صنعت، نفت و انرژی ایران چند سالی است با مشکلات عدیده ای دست و پنچه نرم می کند. طرح های ناشیانه و به دور از انصاف انتقال آب ، اشتغال غیر بومی ها و حتی خارجی ها در صنعت نفت و پتروشیمی ، واگذاری شرکت ها وکارخانه های استان به افراد غیر موجه و به دور از اطلاع مسئولین استانی، حضور نیروها و مدیران غیربومی و تصمیماتی که بدون درک شرایط خوزستان برای این استان گرفته شده است باعث گردید زخم های دفاع مقدس دوباره سرباز کنند و چرکین شوند.

مشکل آبی که چند روزه خوزستان را درگیر خود نمود مسئله ای قابل پیشبینی و پیشگیری بوده که مسئولین در حل آن سهل انگاری و کم کاری نمودند و برخی نیز برای حفظ میز مصلحت دانسته سکوت کنند. 

ایستادن زیر آفتاب در گرمای 50 درجه برای تهیه آب شرب مسئله کوچکی برای مردمی که شهرشان زمانی عروس خاورمیانه بوده نیست. 

چرا باید سرزمینی که خداوند تمامی ثروت ها را نصیب آنها نموده این چنین مشکل داشته باشند. برای آبادی چه چیزی آنها کم دارند که وضعیت آبادان اکنون به این شکل است. چرا باید شهری که پالایشگاه ، بندر و خاک حاصل خیز دارد به این روز گرفتار شود و جوانانش بیکاری را هم به مشکلاتشان اضافه نمایند. آن هم مردمی که خون گرمی آنها در دنیا زبان زد خاص و عام است. 

واقعیت آن است که مدیران کلان تصمیمات مناسبی برای استان اتخاذ ننموده و مدیران استان نیز دلسوزی کافی را برای حل مسائل بکار نبرده اند. 

بحث امروز و دیروز نیست، موضوع از زمانی شکل گرفت که سرمایه های خوزستان چشم برخی ها تزویرکاران را گرفت و با انتصاب مدیران بله قربان گو تصمیم به خروج سرمایه از این استان نمودند. 

انتقال طرح های توسعه صنعتی از جمله فولاد و نفت نمونه ای از این اقدامات بود، اما مسئله بسیار مهم تر انتقال دور از انصاف و شرع آب رودخانه های استان بود که آخرین و بدترین حالت ممکن را برای خوزستان ایجاد نمود. ریزگرد ها، خشک شدن تالاب ها، کاهش آب های زیر زمینی، کاهش کیفی آب شرب، خشک شدن زمین ها دیم، از بین بردن مشاغل مردمی که از رودخانه ها روزی می گذراندند و حتی افزایش دما ناشی از بین رفتن رطوبت هوا از جمله عوارض این طرح ها بود. که اکنون وضع را به جایی رسانده اند که پرآب ترین استان کشور مشکل آب دارد و این شاید یک طنز تلخ باشد.

حال مسئولین که می بینند خوزستان با این همه ظرفیت بیمار است، بجای تجویز مسکن به فکر درمان آن باشند و شاید مهمترین راه درمان توقف طرح انتقال آب باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار