شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۲۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
یک کارشناس شهری با اشاره به جو سازی های اخیر در خصوص وضعیت سرانه فضای سبز شهر اهواز و با ذکر این نکته که این جو سازی ها راه به جایی نخواهد برد گفت: در دوره مدیریت اسبق کتانباف در شهرداری اهواز سالی یک متر به سرانه فضای سبز شهراضافه شد در حالیکه در چهار سال گذشته علیرغم حجم بالای نیروی انسانی که به مجموعه فضای سبز تحمیل شد و شهرداری را در این زمینه با بحران مواجه کرده است، هیچ گونه سرانه ای به فضای سبز اهواز افزوده نشد.

وی سرانه کنونی فضای سبز شهر اهواز را   ۱۲/۴ متر مربع ذکر کرد و با اشاره به طرح های جامع افزود: این طرح ها در کل کشور منسوخ شده و جای خود را به طرح های راهبردی، تفضیلی و اجرایی داده اند. شهرداری اهواز نیز با توجه به برنامه 5 ساله که توسط دانشگاه شهید چمران تهیه شده در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.

وی در خصوص راه اندازی پارکهای تخصصی در اهواز گفت: در دوره مدیریت اسبق و فعلی مهندس کتانباف، چندین پارک تخصصی در اهواز راه اندازی شد که می توان به پارک بانوان، پارک خانواده(جزیره)، پارک نجوم، پارک های بازی کودکان در ساحل غربی و شرقی رودخانه کارون و پارک کامپیوتر اشاره کرد.

البته پارک کامپیوتر در چهار سال گذشته تبدیل به دانشگاه شهرداری اهوازشد.

وی همچنین از مطالعه و اجرای پارک ایران زمین، پارک محیط زیست و باغ موزه دفاع مقدس در پارک شهروند خبر داد.

این کارشناس مسائل شهری با اشاره به برخی جو سازیها درخصوص دفن بهداشتی زباله در اهواز نیز گفت: در سال 92 مدفن بهداشتی زباله توسط استاندار وقت و به روش فوکو ئوکا ژاپن احداث شد اما در اثر سوء مدیریت دوره قبل که شاهد دستگیریهای برخی مدیران شهرداری بودیم، متاسفانه اموال زیادی از شهرداری تضییع و قریب به 4 سال دفن زباله به صورت سنتی انجام شد که علاوه بر هدر رفت 115 هکتار سایت محصور دفن بهداشتی زباله، شاهد آتش سوزی های خفیفی در اثر بیوگاز موجود در زباله ها هستیم اما خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده ظرف 2 ماه آینده این مدفن به نحو مطلوب بازسازی می شود.

انصاری همچنین در خصوص اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو نیز گفت: اجرای این طرح نیازمند مشارکت همه شهروندان، نهادها و ادارات است. گرچه شهرداری در سال گذشته در زمینه آموزش شهروندی اقداماتی انجام داد اما یکی ازپیش درآمدهای اجرای این طرح ، تغییر الگوی مصرف است که شهروندان در این میان نقش پر رنگی بر عهده دارند. ناگفته نماند در سایر شهرها صرف نظر از تبلیغات ، این طرح به صورت جزئی و نمادین اجرا شده است.

وی در خصوص تبلیغات بکار گیری موتورسیکلت ها و دوچرخه های برقی و هیبریدی در اصفهان افزود: این طرح ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.این پروژه ها در شعار خوب هستند اما در اجرا نیازمند هزینه های گزاف می باشند.ضمن اینکه اهواز مشکلات دیگری هم دارد که با عزم شهروندان و مشارکت جدی آنان این مشکلات حل و پروژه های زیست محیطی از قابلیت اجرای بیشتری برخوردار هستند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
comment
0
0
comment سرانه فضای سبز زمانی معنی می دهد که در سطح شهر با توزیع و پراکنش مناسب همراه باشد نه اینکه بخش زیادی فقط در ساحل کارون باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار