شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
میثم فروغی نیا

مدتی است که مسئله کمبود آب شرب در استان خوزستان موج انتقادات و نارضایتی مردم استان را در پی داشته و این موضوع حتی به کشمکش هایی در شهرهای خرمشهر و آبادان هم مبدل شد تاجایی که به صورت ضرب العجل خط آب غدیر باهمکاری قرارگاه خاتم الانبیا راه اندازی شد.اما موردی که اینجا همچنان درفضاهای مجازی دست به دست میچرخد مسئله انتقال آب به بصره وکویت است که نقل بسیاری محافل شده و با واکنش هایی هم مواجه گشته است.انتقال آب به کویت وبصره ازسوی بسیاری ازمسئولان عملن تکذیب شد تاجایی که دررسانه های بیگانه هم به آن پرداخته و انتقال به کویت تا حدودی منتفی اعلام گشت.

اما انتقال آب به بصره هنوز هم نقل محافل است و مردم آزرده خاطر ازاین که چرا زمانی که ماتشنه ایم باید به بصره عراق آب را منتقل کنند. حتی فیلمهای بسیاری هم از صحبتهای وزیر امورخارجه با مقامات عراقی دربصره از تلویزیون های عربی پخش شد که این موضوع را تایید کرد.

اما استاندار خوزستان در این میان با اظهاراتی که شاید برای کاهش تشنج این موضوع باشد گفت: که میان خوزستان و بصره عراق برادری  و دوستی برقرار است و نزدیکی فاصله خوزستان و بصره عراق را دلیلی دانست تا شاید ازموج حمله و تیغ انتقادات برانتقال آب کارون به بصره عراق بکاهد.

اما آیا نزدیکی و به قول استاندار خوزستان برادری دو استان باتوجه به اینکه چسبیده به هم بوده و در دو کشور قرار دارند میتواند باعث شود که خوزستان محل اصلی عبور رودخانه کارون، از این آب بی بهره و استان بصره منتفع گردد؟

آیا چراغی که به خودمان روا است و مال خودمان هم هست دراین مقطع بحرانی میتواند به بصره هم روا باشد. چند روز قبل اعلام شد که درآمد نفتی عراق ازمرز 40 میلیارد دلار گذشته است و میدانیم با آنکه جنگ و فقر وسختی وحتی فساد درعراق بسیار  گسترده است، اما پول ملی آنها امروز ارزش بیشتری نسبت به پول ملی ما دارد. اما آیا آنها نمیتوانند درمورد حق آبه خودشان از دجله و فرات و رایزنی انجام دهند و حق خودشان را ادا کنند؟

آیا نمی توانند نسبت به شیرین سازی آب دریا اقدام کنند. کاری که دولت کویت و عربستان امروز دارند می کنند؟ زمانی که مردم استان خوزستان از همه طرف آماج حمله برداشت آب از سرشاخه های کارون آن هم از سوی مسئولان خودش برای دیگران است، انتقال آب به بصره عراق که با تکذیب دروغین مدیران استانی جهت همسویی به دولت مواجه شده، چه توجیهی میتواند داشته باشد؟

جناب شریعتی ؛ دراین مدت زمانی که شما برمسند استانداری استان نشسته اید ندیدیم نخواندیم و نشنیدیم حتی کوچک از مسئله جنجالی انتقال آب زبان به انتقاد بگشایید.متاسفیم که استاندرخوزستان که قدرمسلم اول فال باید از منافع مردم خوزستان دفاع کند برای ماندن دراین مسند از منافع مردمش می گذرد وهمه رافدای راه هرچند اشتباه دولت کرده است . آقای شریعتی ؛شما را  تاریخ قضاوت خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار