اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مدیر منطقه هشت اهواز خبر داد:
مدیر منطقه هشت شهرداری اهواز گفت: از ابتدای ورود شورای پنجم و با درایت و مدیریت مهندس کتانباف شهردار اهواز با درآمدی کمتر از ۳۰ میلیون تومان از مهدیس، حدود ۳۰ میلیارد تومان پروژه در کوی مهدیس اجرایی شده است.

ذبیح اله خدامرادی در گزارشی ضمن تشریح اهم اقدامات شهرداری اهواز در کوی مهدیس اذعان کرد: در آبان ماه سال ۹۶ پس از پیگیری های مکرر استاندار خوزستان طی صورتجلسه ای شهرداری های اهواز و کوت عبداله موظف به تمکین از مصوبه وزارت کشور شدند. کوی مهدیس به شهرداری اهواز تحویل داده شد. اما این توافق هنوز به صورت کامل اجرایی نشده و مناطق شکاره ها، اسلام آباد، محدوده نمایشگاه های اتومبیل و…هنوز تحویل شهرداری اهواز نشده اند.


وی ادامه داد: از تاریخ امضای این توافق، خدمات رسانی به صورت گسترده در کوی مهدیس با بسیج کلیه امکانات از سوی شهرداری منطقه هشت با کمک شهرداری مرکز و سازمان ها در زمینه های مختلف عمرانی و خدماتی آغاز شد، هر چند تا پیش از این تاریخ نیز در مقاطع مختلف نیروهای منطقه هشت به خدمات رسانی در محل مشغول بودند.

این مقام مسئول، آماده سازی معابر را جزو اولویت های اصلی کوی مهدیس دانست و اذعان کرد: به جز گذرهای اصلی که آسفالت آن در مراحل نهایی است، حدود ۴۰۰ خیابان و گذر در کوی مهدیس موجود است که در ۹۱ مورد آن عملیات زیرسازی و آسفالت در حال انجام است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اهواز تشریح کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح انتهای خیابان امام( ره ) شرقی در ورودی مهدیس-آهن فروشان با مشارکت شرکت فولاد خوزستان با اعتبار اولیه حدود ۲۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد، احداث مسیر پل ششم تا حد لایه اساس حد فاصل میدان مهدیس و شکاره یک با مبلغی حدود ۲.۷ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد، عملیات زیرسازی خیابان های آزاده و نیروی انتظامی با اعتباری حدود۷۸۰ میلیون تومان و پیشرفت حدود۷۵درصد که بیش از ۵۰درصد آن آسفالت و جدولگذاری شده است، احداث باند دوم حدفاصل مصالح فروشان و بنکداران شامل زیرسازی تا مرحله اساس با اعتباری حدود  ۱.۲ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی حدود ۴۵درصد بخشی از اقدامات عمرانی در کوی مهدیس است.

خدامرادی ادامه داد: همچنین پروژه های نظیر آسفالت ورودی مجموعه بنکداران در حاشیه راه آهن با اعتباری حدود۶۰۰ میلیون تومان و ۹۰درصد پیشرفت، زیرسازی تا حد لایه اساس خیابان های تعاونی مسکن نفت و سپنتا با اعتبار بیش از ۸۱۰ میلیون تومان و پیشرفت حدود ۳۵ درصد، زیرسازی تا حد لایه اساس خیابان های تعاونی مسکن جانبازان و فرهنگیان دو با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان و پیشرفت۲۰درصدی، زیرسازی تا حد لایه اساس خیابان های تعاونی نورد(لوله ضلع شمالی) با اعتباری حدود یک میلیارد تومان و پیشرفت حدود ۳۵درصد با سرعت مناسب در حال انجام است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر این پروژه ها به صورت زیرسازی تعریف شده اند، قرارداد دیگری به مبلغ حدود هشت میلیارد تومان با موضوع روکش آسفالت، در حال تکمیل عملیات است.

وی ادامه داد: مطالعات و برآورد پروژه های زیرسازی مسیر در خیابان های تعاونی جهاد استان، نورد و لوله ضلع جنوبی، امور زندان ها و خدمات درمانی انجام شده و هم اکنون در مرحله تامین اعتبار و انتخاب پیمانکار هستیم.

ضمن آنکه در برخی از نقاط از قبیل خیابان های تعاونی علوم پزشکی ، نورد و تاکسی رانی هم به صورت موقت تا آماده شدن زمینه برای زیرسازی و آسفالت، به صورت امانی توسط منطقه تسطیح و رگلاژ انجام شده است و در سایر معابر نیز این روند ادامه دارد.

مدیر منطقه هشت با بیان اینکه آماده سازی معابر بر اساس قانون با اداره راه و شهرسازی و طبق تعهدنامه واگذاری بر عهده تعاونی های سازنده در محدوده مهدیس می باشند، اظهار داشت: تعاونی ها براساس تفاهم انجام شده با اداره مسکن و شهرسازی موظف اند علاوه بر احداث واحدهای مسکونی، زیرساخت های لازم از قبیل زیرسازی وآسفالت، پیاده روسازی و…را انجام داده و محله آماده شده در اختیار شهرداری برای نگهداری و توسعه قرار گیرد.

اما متاسفانه به جز تعاونی های انتظام و آزاده، مابقی از وظیفه خود شانه خالی کردند و زیرساخت ها را انجام ندادند. البته بخشی از آنها مقداری از هزینه های مربوطه را به شهرداری کوت عبداله پرداخته اند.

خدامرادی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد هزینه ی پروانه های ساخت به شهرداری کوت عبداله پرداخت شده و به جز موارد معدودی برای ساخت یا تمدید هیچ درآمدی از کوی مهدیس نداشته ایم که این درآمد در این مدت به ۳۰میلیون تومان هم نمی رسد. 

مدیر منطقه هشت به سایر معابر کار نشده اشاره کرد و گفت: زیرسازی و آسفالت باید مکمل مرحله نهایی آماده سازی معابر است و تا زمانی که تاسیسات آب، فاضلاب، گاز و… به صورت کامل اجرا نشود، انجام زیرسازی و آسفالت دوباره کاری و هدر رفتن بیت المال را درپی خواهد داشت. شهرداری اهواز با

پیمانکارهایش قرارداد بسته و پای کار است و هم اکنون به دلیل تاخیر در اجرای این عملیات متحمل زیان هایی از قبیل خسارت تعدیل و تاخیر نسبت به پیمانکار است. با توجه به مشخص شدن حدود توسط تعاونی ها که با نظارت سازمان مسکن و شهرسازی انجام شده است، امکان استقرار تاسیسات و زیرساخت های آب، برق، فاضلاب، گاز و تلفن موجود است و با توجه به فعالیت ارگان های مربوطه در محل قول دادند که حداکثر تا یک ماهه آینده تاسیسات را تکمیل و به شهرداری اهواز جهت آسفالت تحویل دهند.

وی با اشاره به دیگر پروژه های شهرداری اهواز در کوی مهدیس به سه پارک ۱۸ هکتاری، ۲۱ هکتاری و گلها اشاره کرد و گفت: پارک ۱۸ هکتاری در ورودی مهدیس علیرغم تکمیل بودن در بدو احداث در سنوات قبل، در هنگام تحویل به شهرداری منطقه هشت دچار تخریب های متعددی بود و نیاز به احیا و بازسازی داشت.

برای بازگرداندن به شرایط قبلی مبلغ ۲ میلیارد تومان نیاز بود که فعلا کار به صورت امانی آغاز کردیم و اقداماتی نظیر نهال کاری، خاکبرداری و خاکریزی نباتی و…در حال انجام است. بزودی عملیات روشنایی آن پس از انعقاد قرارداد با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیون تومان آغاز می شود. ضمن آنکه ۱۵ نفر از نیروهای خدمات شهری در این پارک مستقر و فعال هستند. البته پارک گلها در کوی مهدیس جنب پارک ۱۸ هکتاری از نظر روشنایی، مبلمان، فضای سبز و…آماده استفاده خانواده های محترم است.

این مقام مسئول افزود: احداث پارک ۲۱ هکتاری حد فاصل فاز ۵ پاداد و مهدیس از میدان هجرت تا میدان مادر در مرحله خاکریزی قرار دارد. فعلا عملیات خاکی این پروژه با اعتباری در حدود ۲میلیارد تومان از سوی سازمان موتوری در جریان است. ضمنا قرار است کنار پارک، محلی برای ساماندهی دستفروشان جمعه بازار آماده شود.

یکی از مشکلات شهرداری در کوی مهدیس نبود آب خام جهت آبیاری فضای سبز است. خط مشترکی با شهرداری کوت عبداله برای آبیاری فضای سبز پارک ۱۸ هکتاری را صرفا برای ۲ ساعت در اختیار داریم و باقی آبیاری ها از طریق تانکر انجام می شود.

وی ادامه داد: در این مدت کوتاه سه میدان بزرگ مادر، گلها و هجرت با شعاع های ۵۰ و ۱۰۰ متر به صورت امانی در حال احداث است و اقداماتی نظیر جدولگذاری، فضای سبز، آیلند و زیرسازی و آسفالت در آنها به صورت امانی از سوی شهرداری منطقه هشت در حال انجام است. ضمناً اسامی خیابان ها و معابر توسط شورای نامگذاری تصویب شده که به محض اتمام زیرسازی ، نصب خواهد شد.

مدیرمنطقه هشت تصریح کرد: در زمینه ی مسیرهای دسترسی به کوی مهدیس نیز پروژه های خوبی در نظر گرفته شده که تردد را به این منطقه آسان می سازد.

ذبیح اله خدامرادی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری خاطرنشان کرد: به علت نامشخص بودن محدوده شهر، کوی مهدیس در قراردادهای قبلی خدمات شهری نبود که در قرارداد جدید این نقص برطرف شد و هم اکنون حدود ۴۰ نفر از نیروهای خدمات شهری به همراه ۵ دستگاه ماشین آلات سنگین پرس و حمل زباله در کوی مهدیس موجود است وتنظیفات و جمع آوری پسماند به صورت دایم انجام می شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اهواز، وجود نیزارها و گنداب ها را از دیگر معضلات کوی مهدیس برشمرد و گفت: یکی از معضلات موجود در کوی مهدیس وجود لجنزارهای متعدد بود که خشک کردن آنها در محدوده تعاونی های نورد و لوله، جانبازان، علوم پزشکی، فرهنگیان و از ابتدای ورود به منطقه در دستور کار شهرداری قرار گرفت و با ماشین آلات منطقه، سازمان موتوری و نیز کمک ماشین آلات شرکت نفت توانستیم حدود ۲۰ هکتار از این زمین ها را لجن زدایی کنیم.

برای از بین بردن کل این لجن زارها و نیزارها که از جمله تهدیدات جدی برای سلامتی شهروندان است، همچنان به کمک ماشین آلات شرکت نفت نیاز داریم. ضمن آنکه پاکسازی و نخاله برداری های گسترده ای در سطح مهدیس در طول نه ماهه گذشته صورت گرفت.

خدامرادی به دیگر موضوعات کوی مهدیس اشاره کرد و افزود: یک چمن مصنوعی در محدوده تعاونی فرهنگیان یک پذیرای جوانان کوی مهدیس است. البته ابن مجموعه نواقص کمی دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم.

ضمنا در خیابان های اصلی مهدیس که آسفالت انجام شده است، اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی فعال هستند. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی علیرغم کمبود شدید اتوبوس، قول داده که پس از تکمیل معابر جدید، اتوبوس های خود را افزایش دهد.

مدیر منطقه هشت با اشاره به دیگر کمبودهای منطقه گفت: مکاتباتی با اداره مسکن و شهرسازی در خصوص معرفی زمین های با کاربری بازارچه در کوی مهدیس انجام شده که منتظر پاسخ آنها هستیم و به محض معرفی احداث بازارچه از سوی شهرداری اهواز در دستور کار قرار می گیرد.

در خصوص باقی فضاهای مورد نیاز از قبیل مدرسه، مسجد، فضاهای درمانی و…که ایجاد آن از وظایف و توان شهرداری بدور است، با مجریان احداث این فضاها همکاری لازم به عمل خواهد آمد، کما اینکه جهت احداث مسجد در محدوده تعاونی آبفا که توسط خیرین انجام می شود، همکاری لازم را داشته و داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی عدم تحویل حدود نیمی از پرونده های املاک به منطقه هشت از سوی شهرداری کوت عبداله است که بخشی از پرونده های تحویل داده شده نیز نواقصی همچون نبود نقشه را دارند که این امر سردرگمی سازندگان را در پی دارد. با پیگیری های به عمل آمده و با دستور استاندار خوزستان، مقرر شده تا پایان تیرماه کلیه پرونده های مهدیس به شهرداری منطقه هشت تحویل داده شوند. 

ذبیح اله خدامرادی تاکید کرد: همه این موارد مستند بوده و آماده شفاف سازی و ارائه به افکار عمومی بویژه مردم شریف کوی مهدیس و نیز ارگان های نظارتی هستیم و از هرگونه اقدامی در این خصوص استقبال خواهیم کرد.

مدیر شهرداری منطقه هشت در پایان گفت: شهردار و شورای پنجم اهواز بروی مهدیس حساسیت ویژه ای دارند و به طور متوسط هر دو هفته یکبار به محل سرکشی می کنند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
دیلمی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
comment
0
0
comment ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت مدیر جوان، ای کاش در مورد اقدامات انجام نشده در منطقه فاز 2 پاداد نیز گزارشی میداد؟ ظاهرا"فاز دو کلا توسط شهرداری منطقه 8 به فراموشی سپرده شده است!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار