اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

شوشان : نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی  گفت: این استان از اهمیت خاصی در ابعاد سیاسی، اجتماعی و امنیتی برای کشور برخوردار است و باید استاندار آن به سرعت از سوی دولت تدبیر و امید معرفی شود.

سید رسول موسوی نماینده اسبق اهواز در مجلس در گفتگو با مهر اظهار کرد: وقتی دولت جدید کار خود را در کشور آغاز می کند نوعی بلاتکلیفی بر همه استانداران سراسر کشور که نمایندگان دولت در استان خود هستند، حاکم می شود به همین دلیل زمان این فرآیند باید با تیزهوشی و درایت دولت به کمترین میزان خود برسد.

وی افزود: این بلاتکلیفی به خصوص برای استانهایی مثل خوزستان که از جایگاه بالایی در مسائل اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی کشور برخوردار هستند؛ بسیار مضر و غیر قابل قبول است زیرا نه تنها به استان که به کشور زیان وارد می شود به همین دلیل انتظار می رود دولت در انتخاب و معرفی استاندار خوزستان تعجیل کند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و هیئت دولت عنوان کرد: استاندار خوزستان باید فردی سیاست دان، سیاستمدار، دارای برنامه ریزی قوی در بحث کلان با نگاه فرهنگی و انسجام بخشی بوده و به مقتضایات استان آشنایی کامل داشته باشد.

مدیرمسئول روزنامه عصر کارون تصریح کرد: از رئیس جمهور و وزیر کشور که هر دو از استانهای محروم کشور به عنوان نماینده به مجلس شورای اسلامی راه یافته بودند انتظار داریم در انتخاب استانداران به خصوص برای خوزستان که از ترکیب قومیتی گوناگون و پیچیدگی های بی شمار فرهنگی برخوردار است با دقت نظر کامل عمل و فردی را انتخاب کنند که از جنس مردم، خط امامی و مطع رهبر باشد و وابسته به هیچ جزبی نباشد. استاندار باید دغدغه مردم خوزستان را بشناسد، بداند و قادر به حل آنها باشد.

موسوی ضمن تاکید بر اینکه استاندار نباید حزبی باشد، عنوان کرد: چنین فردی ابتدا به دنبال تامین خواسته های حزب مطبوع خود می رود و نیازهای استان را به فراموشی می سپارد و قدرت استان را به نفع حزب خود مصادره می کند که این امر می تواند برای استانی مثل خوزستان بسیار مخاطره آمیز باشد. همانگونه که رئیس جمهور اعلام کرد که وامدار هیچ حزب، جریان و فردی نیست استاندارانش نیز باید چنین شخصیتی داشته باشند.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان خوزستان ضمن تاکید بر اینکه شرح وظایف استانداران باید مورد بازنگری جدی قرار بگیرد، تاکید کرد: همه استانداران در دولتهای رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد معتقد هستند که شرح وظایف استانداران با کمبودهایی مواجه است که دولت تدبیر امید باید برای اصلاح آنها قدم بردارد.

وی ادامه داد: شرح وظایف استانداران که از سوی شورای عالی اداری تصویب شده، باید مورد بازنگری قرار بگیرد و اختیارات بیشتری به استانداران کشور محول شود تا آنها بتوانند قدم های اساسی تر برای توسعه و عمران در استانهای خود بردارند. برای تجدید نظر در شرح وظایف استانداران باید به اختیارات استانداران در قبل از انقلاب و همچنین مصوبه شورای انقلاب در خصوص وظایف استانداران نیز نگاه جدی صورت بگیرد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
استاندار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
comment
1
1
comment ببخشید شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار