اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی:
قدرتی: درآمد صنعت نیشکر در خوزستان از طریق تولید شکر تامین می شود و به دلیل بحران آب و خسارت شدید به مزارع نیشکر، آینده ی بسیار بدی در انتظار فعالیت های تولیدی در کشت و صنعت ها است.
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای گذر از بحران بی آبی ، کنترل زیادی روی مصرف بهینه آب انجام دادیم و انتظار این بود همانند سال های ۸۸ و ۸۹ که باز هم بحران آب ایجاد شده بود ، آسیب زیادی متوجه مزارع نیشکر نشود.

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی گفت: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای گذر از بحران بی آبی ، کنترل زیادی روی مصرف بهینه آب انجام دادیم و انتظار این بود همانند سال های ۸۸ و ۸۹ که باز هم بحران آب ایجاد شده بود ، آسیب زیادی متوجه مزارع نیشکر نشود.

محمود قدرتی افزود: در ابتدای سال ، با توجه به رشد بسیار خوب گیاه نیشکر در مزارع ، پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی تولید را داشتیم اما با همه تلاش ها در مصرف بهینه آب و همه راهکارها در کاهش مصرف آب ، بحران بی آبی گریبانگیر مزارع نیشکر شد.

قدرتی با انتقاد از بی نظمی های ایجاد شده در قطعی برق کشت و صنعت ها گفت: به دلیل نبود برق، آب از انتهای کانال های آبیاری وارد زهکش ها می شود و امکان روشن کردن پمپ های ثانویه را نیز نداریم . افزایش فشار کارگری، کمبود آب و قطعی بی برنامه برق ، کشت و صنعت ها را با چالش های جدی رو به رو کرده است.

مدیر عامل کشت و صنعت حکیم فارابی اظهار کرد: درآمد صنعت نیشکر در خوزستان از طریق تولید شکر تامین می شود و به دلیل بحران آب و خسارت شدید به مزارع نیشکر ، آینده ی بسیار بدی در انتظار فعالیت های تولیدی در کشت و صنعت ها است.

محمود قدرتی با بیان اینکه بخش اعظم مزارع کشت و صنعت فارابی خشک شده است، افزود: امسال سال بسیار بدی برای مزارع نیشکر است و تبعات آن تا ۵ سال آینده ادامه دارد.

وی گفت: جمع اراضی زیر کشت در کشت و صنعت حکیم فارابی ٩ هزار و ۵٠٠ هکتار است که ۴٠ درصد این اراضی به دلیل بحران آب ، با کاهش رشد و آلودگی به آفات مواجه شدند.

قدرتی با اشاره به کاهش چشمگیر رشد گیاه نیشکر در این کشت و صنعت، تصریح کرد: تیرماه سال گذشته ، حدود ١٨ سانتی متر رشد هفتگی در گیاه نیشکر مشاهده می شد اما در حال حاضر این رشد به ٣ تا ۴ سانتی متر رسیده و حدود ١۵ سانتی متر کاهش یافته است.

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی گفت: به دلیل عدم آبیاری مزارع ، رشد گیاه نیشکر در همین مرحله متوقف مانده است و تولید نیشکر در حدود ۵٠ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است.

وی اضافه کرد: در این کشت و صنعت ٢ هزار کارگر مشغول به کار هستند که به دلیل افت شدید تولید، با چالش پرداخت حقوق آنها رو به رو هستیم.

قدرتی گفت: کشت و صنعت حکیم فارابی درآمد خود را از کشت گیاه نیشکر و تولید شکر ، تامین می کند و تمامی درآمد ما متکی به تولید است که با توجه به خسارت های شدید ، آینده بسیار بدی برای آن پیش بینی می شود.

وی با اظهار اینکه تمامی کارگران کشت و صنعت حکیم فارابی بومی منطقه هستند، بیان کرد: در حال حاضر پرداخت حقوق کارگران و رفع مشکلات معیشتی آنان، یکی از چالش های اساسی ما محسوب می شود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید کننده بیش از ۵٠ درصد شکر کشور است و بحران خشکسالی و عدم تخصیص حقابه ، ضمن خسارت جدی به مزارع نیشکر ، در آینده ای نزدیک کشور را با بحران در تولید شکر مواجه می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار