اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
امام جمعه شوشتر در جلسه شورای اداری؛
جلسه شورای اداری شوشتر با محوریت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی روز چهارشنبه برگزار شد.
به گزارش شوشان، امام جمعه شوشتر در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در 5 مرداد گفت: بارها مسئولین را برای شرکت در نماز جمعه دعوت کرده ام، اما برخی اعلام می کنند که به دلیل سکونت در شهری دیگر، امکان حضور در این فریضه الهی در شوشتر را ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سلیمانی اظهار کرد: عدم سکونت مسئولین شوشتر را در این شهرستان به هیچ عنوان نمی پذیرم و این را به خودشان هم اعلام کرده ام. اگر مدیری در شهر دیگری سکونت دارد، در همان جا مسئولیت بگیرد.

وی افزود: باید نماز جمعه را احیا کرد، و مردم را به شرکت در آن دعوت نمود. حتماً بایستی از محله ها، مساجد و ادارات شروع کرد و برای شرکت عموم در این مراسم که در روایات سفارش بسیاری شده است، اقدامات موثر انجام داد.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به نماز جمعه توجه کرد اذعان داشت: اگر می خواهیم انقلاب مان را محفوظ نگه داریم و از آن مواظبت کنیم، باید ایمان، وحدت و ولایت را حفظ کنیم. نماز جمعه نقطه ای است که می تواند این سه مورد را تقویت کند.

امام جمعه شوشتر از بعضی مدیران انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: عملکرد برخی از مدیران اصلاً قابل دفاع نیست و ما آن ها را به رسمیت نمی شناسیم. ما با اینکه مسئولیت اجرایی نداریم، اما مردم به ما مراجعه می کنند و کم کاری های مدیران را اطلاع می دهند.

دکتر سلیمانی گفت: برنامه های بسیاری برای آینده نهاد داریم که یکی از آن ها حضور و سرکشی از ادارات خواهد بود و این به دلیل مطالبه مردم از امام جمعه است.

امروز نگاهمان به ائمه محترم جمعه و در راس آن مقام معظم رهبری است 
در بخشی دیگر از جلسه فرماندار شوشتر ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز اولین اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی گفت: آیت الله طالقانی یکی از روشنفکرترین روحانیت در عصر خود بود به طوری که به عنوان پایه گذار روشنفکری مذهبی در ایران شناخته شد.

حسین پنبه دانه پور بیان داشت: امروز روشنفکری با کلمه و مصداق بصیرت شناخته می شود. لذا بر اساس تلقینات و تعصبات مذهبی که از والدین به ارث برده ایم نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر اساس یک مولفه های علمی، اعتقادی با روشنفکری محض و بصیرت کامل انتخاب کرده ایم‌.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به عنادورزی هایی که قطعاً ریشه و اساس آن دشمنی با شیعه و اسلام است باید به بصیرت توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نگاهمان به ائمه محترم جمعه و در راس آن مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: انشاء الله که بصیرت، اخلاق و نگاه بصیرتی را هم ما مسئولان و هم جوانان و خانواده ها داشته باشیم و بتوانیم موضوع را به صورت فلسفی در جامعه رواج دهیم.

عکس: محمدزمان قصاب







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار