اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
محمد چوپان

بمناسبت آسمانی شدن

 فواد کریمی عزیز
نماینده دوره اول و دوم مردم اهواز
در مجلس شورای اسلامی

دیر یا زود همه مخلوقات
به آغوش مهربان خالق خویش
بازمیگردند.....

دریافت خبر هجران جانسوز فواد کریمی
دوست و برادر گرانقدرم مایه تاسف و تالم گردید.
برای همسالان من امثال فواد کریمی از
چهره های پیشقراول نهضت اسلامی بشمار میرفتند. فواد سابقه نمایندگی مردم اهواز در دوره های اول و دوم مجلس شورای ملی* و شورای اسلامی را بر عهده داشت.

بدلیل باورها و تخصص نسبی که در امر تبلیغات و خوشنویسی داشتم در هر دو دوره در امر تبلیغات انتخاباتی ایشان حضور فعال داشتم. وقتی که برای اولین بار در حین پارچه نویسی ستادهای تبلیغاتی اش، ایشان را از نزدیک دیدم او را به اعتقادات ذهنی خود و انتظاری که از یک نماینده مردمی و مکتبی داشتم بسیار شبیه دیدم.

فواد مردی صادق ، متخصص ، مردمدار ، انقلابی به معنای واقعی کلمه بود. (و نه بدان معنا که امروز رایج است)......

حتی هیجانش برای باورش بود و نه گرایشهای فردی و گروهی اش....

او عمری با باورهای غریب خویش !
 زندگی کرد و به آنها وفادار ماند....

با وجود سنگ اندازیهای مکرر از سوی کانون های قدرت در اهواز و رد صلاحیت های پی در پی شورای نگهبان ، نیمه دوم سال ۹۴ برای چندمین مرتبه فواد کریمی قصد کاندیداتوری مجلس را از اهواز داشت. با هم برای حضور در مراسم تشییع بنده ای از بندگان خدا به ملاثانی رفتیم و همان شب برای صرف افطار در منزل در خدمتش بودم. از همه جا سخن گفتیم.

نظرم را برای اجرای تصمیم اش جویا شد .بدلیل احترام فوق العاده ای که برایش قایل بودم بدنبال واژه هایی می گشتم تا با زبان بی زبانی او را از تصمیم ش منصرف کنم ! 

زمانه تغییر کرده بود و فواد هنوز خودش بود.این نکته همان نکته ای بود که این روزگار و هیچ روزگار دیگری نمی پسندد!

افراد باید ضمن نگاهداشت صداقت درونشان ، ابزار برون را بنا به نیاز زمانه تغییر دهند تا بتوانند با جامعه ارتباط برقرار کنند....تا بتوانند افکار و حرف هایشان را به زبان روز به مخاطب شان منتقل کنند.

من احساس کردم که فواد هنوز در دیروز مانده است. فواد عزیز همان روز یک گوشی همراه معمولی داشت ! آنهم در فضای پر تب و تاب مجازی که گاها از گوهر گرانبار صداقت هم به دور است.
به هر لکنت زبانی که بود حرف دلم را به قلب آن مرد بزرگ رساندم و فواد ، مدتی بعد بهر دلیلی ، عطای خلعت مجلس را به لقایش بخشید.

به عقیده من فوادِ سال ۵۸ با فوادِ سال۹۴ تغییری نداشت. همان مرد صادقی بود که صداقتش فضیلت بود
و فضیلت اش ، صداقت ، اما هنوز در گذشته نشسته بود....!
گذشته ای که متاسفانه امروز کالایش
خریدار کمتری دارد.....!!!

دوران فواد خیلی وقت پیش تمام شده بود ! چون بسیاری از حاکمان ، صداقت را گم کردند و به هر بهانه با صادقان درافتادند. گاه به رد صلاحیت ، گاه با تشکیل پرونده های ساختگی ، گاه با حبس ، گاه با حصر و گاه با فواد ، در این دوسه سال اخیر حرفهای آنروزم را جدی تر گرفت و در فصای مجازی حضوری نیکو داشت و در تلگرام حضورش فعالتر بود و هر روز با پیامهای صبحگاهی صادقانه اش دریچه ای از عشق به رویم می گشود.

کاش امروز همه سیاسیون بیایند و در بزرگداشت فواد که بزرگداشت صداقت است به دور از گرایشهای متفاوت شان، صداقت ، عدالت ، مردمداری و خط امام را ارج نهند.....

برای شادی روحش که همیشه مردمداری و صداقتش ،  اسوه من خواهد بود دستانم همواره بسوی آسمان خواهد بود......

 پاورقی
مجلس شورای اسلامی در ابتدا مجلس شورای ملی نام داشت که بعدها با تصویب نمایندگان ، نامش به شورای اسلامی تغییر یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار