اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
ایران و آمریکا نه راهبردی برای جنگ دارند نه راهبردی برای مذاکره.
حشمت الله فلاحت پیشه ریس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به درخواست رییس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران گفت: در طول 40 سال گذشته شاید کمتر از هزار مورد درخواست مذاکره از سوی آمریکا به ایران داده شده است.

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: بخش اعظم این درخواست‌ها مذاکره برای مذاکره بوده است و به خاطر همین ایران وارد این فضا نشده است.

فلاحت پیشه بیان کرد: واقعیت این است که ایران و آمریکا نه راهبردی برای جنگ دارند نه راهبردی برای مذاکره. البته باید گفت که راهبرد مذاکره قوی تر است و دنیا به آمریکا برای گفت‌وگو فشار می‌آورند.

این نماینده مجلس افزود: این فشار برای این است که آمریکایی‌ها بودند که رژیم مذاکره را شکستند و از برجام خارج شدند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشورهای اروپایی و سازمان‌های بین المللی آمریکا و ترامپ را تحت فشار قرار داده‌اند و به خاطر همین ترامپ به دنبال مذاکره است و تقریبا به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند وارد فشار جدی با ایران شود.

ریس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌دانند اگر راهبرد مشارکت جویانه ایران را با نگاه منفی پاسخ دهند باید با «چراغ قوه» دنبال امنیت بگردند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: معتقدم در نهایت آمریکایی‌ها به سمت مذاکره پیش خواهد رفت قبل از اینکه هزینه‌هایش زیاد شود.

ریس کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: در ایران مذاکره با آمریکا تابو نیست. برجام نشان داد اگر مذاکره منافع ملی را تامین کند، مذاکره را انجام می‌دهیم. در شرایط کنونی اقدامات خصمانه‌ای علیه ایران از سوی آمریکا انجام می‌شود و تا این اقدامات هست، زمینه برای مذاکره فراهم نمی‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار