اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل خیران در بخش سلامت و ارتقای خدمات و ساخت مراکز درمانی استفاده شود.
نوذر دُرستان عصر امروز در نشست شورای سلامت اندیمشک در سالن جلسات کوثر عنوان کرد: یک کشور برای پایداری نیازمند به سه حوزه سلامت، امنیت و آموزش بوده و هر سه حوزه لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی، طرح‌های واکسیناسیون را اقدام موثر برای سلامت جامعه خواند و افزود: در زمینه پزشکی سلسله اقدامات موثر در نظام سلامت کشور از سال‌ها پیش با برگزاری طرح واکسینه انجام و خوشبختانه امروز برخی بیماری‌ها حتی یک مورد برای نشان‌دادن به دانشجو و آزمایش در کشور دیده نمی‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به پیشرفت‌های علم پزشکی در درمان بیماری‌ها گفت: امروز در مرگ‌ومیر نوزادان در سن کمتر از دو ماه و هم‌چنین سلامت مادران در دوره بارداری و کاهش چشم‌گیر آمار فوت مادران در هنگام تولد نوزاد در دنیای پزشکی حرف‌های بسیاری داریم و خوشبختانه کشور به لحاظ آمار در رده کشورهای توسعه‌یافته قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش امید به زندگی در کشور تصریح کرد: نقش آموزش‌وپرورش، جهاد کشاورزی، آبفای شهری و روستایی، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی همانند محیط زیست در سلامت عموم شهروندان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

دُرستان با اشاره به سابقه مشارکت خیران در امور کشور، ساخت مدرسه و مراکز درمانی گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل خیران در بخش سلامت و ارتقای خدمات و ساخت مراکز درمانی استفاده شود.

‌معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان این‌که تمام اعتبارات کشور به صورت یک‌پارچه نیز جوابگوی حوزه سلامت نخواهد بود بیان کرد: باید از ظرفیت عظیم خیران در توسعه مراکز درمانی استفاده کرد زیرا حتی اگر تمام اعتبارات کشور در زمینه سلامت اختصاص داده شود باز هم پاسخگوی نیازهای درمان و سلامت جامعه نخواهد بود.

سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شوند

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به لزوم مشارکت همه افراد در حوزه سلامت گفت: هر فرد با مراقبت از خویش و ورزش می‌تواند یک گام برای سلامت خود و جامعه برداشته و همه باید بدانیم که اظافه وزن اولین قدم برای از دست دادن سلامت است.

وی افزود: نقش روحانیون در آگاهی بخشی به عموم بسیار مهم بوده و استفاده از تریبون‌های مساجد و جلسات مردم را در زمینه سلامت و اقدامات موثر برای سلامت جسمی و روحی آگاه سازند.

دُرستان، وظیفه سازمان‌های مردم نهاد در زمینه سلامت و خدمت‌رسانی به بیماران را مهم و برجسته خواند و تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد با هدف آگاه‌سازی و خدمت‌رسانی به بیماران و برگزاری دوره‌های پیشگیری از بیماری‌ها تشکیل شوند.

مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار