اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
به قلم اسماعیل آریا ؛ بمناسبت فرارسیدن 17 مرداد ماه روز خبرنگار
سلام و درود خدا بر تمامی وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏ گیرند.

سلام و درود خدا بر تمامی خبرنگاران شهید که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه‏ گر جهانی قرار دادند و در این راه پرافتخار به لقاء محبوب رسیدند.

انعكاس وقايع، تدوين صحيح، عزم راسخ، صبری بلند، بايد از آن خبرنگار و قلمش باشد، چرا كه قلم خبرنگار رسالتی است كه بايد از دامن صداقت برخاسته باشد.

خبرنگار باید بداند و می‏ داند که آن کس که آگاه ‏تر است ، مسئول‏ تر است.

مسئول در قبال ملت و کشور، در قبال باورها و اعتقادات مردم، در قبال منافع ملی، در قبال تجاوز فکری و اندیشه‏‏ای بیگانه‏ به مرزهای فرهنگی، در قبال اخلاق جامعه ، در قبال کژ اندیشی و کژ رفتاری‏های اداره ‏کنندگان کشور و این مسئولیت و مسئولیت‌ها نه تنها محدودیت نمی ‏آفریند، بلکه راه رسیدن به کمال را در این حرفه مقدس برای او هموار و هموارتر می ‏سازد و خبرنگار به جایگاهی می‏رسد که جز رضایت حضرت دوست چیزی دیگری نمی ‏بیند.

خبرنگاری حرفه‌ای است كه روز و شب نمی شناسد و عصر ارتباطات به او نياز وافر دارد.

خبرنگار در اطلاع رسانی نقشی انكار نشدنی دارد چرا که بايد همواره در پی خبر و با خبر از همه امور باشد و با قبول خطر‌های فراوان، از مرزها نيز گذر می کند تا به واقع «خبرنگاری» كند.

خبرنگار صادقانه می‌نويسد، برای ساختن فرهنگ غنی ، برای ساختن كشور و شهری آباد و آزاد ، برای ساختن بهترين‌ها برای ايران و ايرانی ؛ آنان همواره در عمق جامعه زندگی می‌كنند و سلامت فرهنگی و فكری هر جامعه‌ای ، مرهون تلاش‌های شبانه روزی آنهاست.

روز خبرنگار، روزی است كه قلم ، مقدس‌ترين عامل سوگند آسمانی بار ديگر به درخششی تبديل تا حكايت‌گر زندگی تابناک انسانهایی شود كه همواره با قلم پيوندی جاودانه بسته‌اند.
 
روز خبرنگار، سرود ماندن در ورطه نوشتن، حكايت پابرجايی در دنيای كلمات و واژه‌ها و عامل تابندگی دگر باره انديشه‌های انسانی است.

در ادوار مختلف ایران اسلامی بارها و بارها شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران عزيزمان در امر تهيه واقعيات و دفاع از آزادگی و اسلام بوديم. که یکی از این ادوار دفاع مقدس 8 ساله ملت شریف ايران در مقابل تجاوز بيگانه بود و فصلی تاثير‌گذار در تاريخ اين مرز و بوم بوجود آورد که بخشی از آن ماحصل تلاش خبرنگاران، نويسندگان و روزنامه‌نگارانی است كه با هدف اطلاع‌رسانی و انتقال فرهنگ اسلامی و انقلابی جبهه، به اين معركه وارد شدند.

17 مرداد به ياد شهید «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی كه در سال 1377 به همراه 8 نفر از اعضای كنسولگری ايران در مزار شريف افغانستان توسط نيروهای افراطی طالبان به شهادت رسيد، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد که خبرنگاری برای اين شهيد والا مقام تا آخرين لحظات ، همراه با صداقت بود.

این روز فرصتی ارزشمند و گرانبها است ، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسانهای فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه ، جان خود را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند ، چرا که آنان وجدان بیدار جهان و تصویرگران زمان خویش هستند و همواره در عمق جامعه زندگی می کنند ، سلامت فکری و فرهنگی هر جامعه ای مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی آنهاست.

بی تردید نقش رسانه ها در ارائه تصویری از مشکلات و معضلات موجود منطقه ، نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است.

امروز قصیده توسعه منطقه آزاد اروند را نمی توان جز با قافیه اصحاب رسانه به منصه ظهور گذاشت، از این منظر است که هیچ واژه و کلامی برای قدردانی از زحمات و تلاش این جامعه فعال و پر افتخار وجود نداشته و ندارد.

 براستی که رسالت اصحاب رسانه بسیار خطیر و حساس است، چنانکه پیامبر اکرم اسلام (ص) در حدیثی می فرمایند : «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامتگری نهراس» از این روست که می توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آنان باشیم.

اینجانب بر خود واجب و لازم می دانم فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار را به همه همکاران تلاشگر و فعال عرصه خبر و رسانه منطقه آزاد اروند تبریک و تهنیت عرض نموده و برای همه همکاران تلاشگر در این عرصه پرخطر آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون را از خداوند منان مسئلت داشته باشم.

امیداست در سایه قلم های روشنگر، آگاه، هشداردهنده، دلسوز و مطالبه‌گر آینده ای روشن و پر امید در انتظار مردم شریف و جامعه منطقه آزاد اروند به وجود آید.

ارادتمند و برادر کوچک شما
اسماعیل آریا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار