اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
سخنگوی دولت عراق روز پنج شنبه اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا، کشورش مجبور است تا به استفاده از دلار در مراودات تجاری با ایران پایان دهد.


به گزارش  تسنیم، سعد الحدیثی در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد که شروع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، عراق را مجبور کرده تا استفاده از دلار آمریکا در نقل و انتقالات مالی با جمهوری اسلامی را متوقف کند.

به گفته الحدیثی، تحریم‌های آمریکا اول از همه انتقالات پولی و عملیات بانکی با استفاده از دلار را تحت تاثیر قرار می‌دهند، به نحوی که تهران و بغداد دیگر از دلار استفاده نخواهند کرد.

وی با ذکر این نکته که محدودیت جدید باعث کاهش تجارت دوجانبه میان ایران و عراق و تاثیر منفی بر روی مصرف کنندگان خواهد شد، افزود که دولت عراق به دنبال یافتن "سازوکاری جدید" برای تقویت تجارت با ایران است.

الحدیثی گفت: «در هر صورت، دولت (عراق) به دنبال حل تمامی مشکلات مربوط به این موضوع خواهد بود و در پی سازوکار‌هایی متناظر برای بی اثر کردن تاثیرات (تحریم ها) بر بازار عراق و جلوگیری از آسیب به منافع شهروندان عراقی خواهد بود.»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعدازظهر دوشنبه دستوری اجرایی را امضا کرد که به‌موجب آن تحریم‌های ازپیش برنامه‌ریزی‌شده ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی از روز سه شنبه از سر گرفته شد.

ترامپ اعلام کرده که هدف از این سیاست‌ها وارد آوردن "حداکثر فشار اقتصادی" بر ایران است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار