اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
نها تینیجرهای تهران ملاک ما نیستند! و یکسری کلمات در میان خانواده‌ها تنش زاست ضمن اینکه در مملکت ما هم همه با موسیقی رابطه خوبی ندارند. به نظرم باید با انصاف بیشتری به ماجرا نگاه کرد. علی ترابی به دو سوال در مورد آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی و برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان پاسخ داد.
به گزارش ایلنا، علی ترابی (مدیرکل دفتر موسیقی) در پایان نشست خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در جمع خبرنگاران در مورد محسن چاوشی و آلبوم «ابراهیم» گفت: شرکت مجری و متقاضی انتشار آلبوم تحقیقا روز ششم از ماه پنجم سال 96 درخواست‌شان را ارائه کردند و 48 ساعت بعد به شورای شعر رفت. از میان هفت قطعه شعر، پنج قطعه مجوز نگرفت. از روز هجدم ماه پنجم نتیجه روی سایت قرار گرفت و هیچ درخواستی برای تجدید نظر داده نشد. اصل موسیقی هیچ وقت به دست ما نرسیده است و روز گذشته درخواست تجدید نظری به ما داده شد. از میان پنج قطعه، سه قطعه را با مسئولیت خودم مجوز دادم. دو قطعه مانده بود که در مورد برخی اصطلاحاتش حساسیت داریم و خط قرمز ماست. دوستانی پرسیده اند چرا این کتاب منتشر شده است؟ این ابدا دلیلی نمی‌شود برای این که دفتر موسیقی براساس مجوز کتاب، مجوز بدهد.

او افزود: این نه محدود به محسن چاوشی است و نه محدود به او خواهد ماند. تا وقتی که برای تولید آلبوم به مجوز دفتر موسیقی نیاز است، باید قواعد بازی را پذیرفت. در این روزها، دوستان بسیاری تماس گرفته‌اند و من به شکل خصوصی قطعات را برایشان خوانده‌ام و هیچ کدام تایید نکرده‌اند که این اشعار باید مجوز بگیرند. اگر معتقدیم که دفتر موسیقی اختیاری در این مورد ندارد می‌توانیم اساسا درخواست مجوز ندهیم. تنها تینیجرهای تهران ملاک ما نیستند! و یکسری کلمات در میان خانواده‌ها تنش زاست ضمن اینکه در مملکت ما هم همه با موسیقی رابطه خوبی ندارند. به نظرم باید با انصاف بیشتری به ماجرا نگاه کرد.

ترابی در مورد برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان هم گفت: ما دو نامه از همایون شجریان دریافت کرده‌ایم. اولی درخواست اجرا در یکی از پارک‌های تهران بود که ما اعلام کردیم هیچ کدام از پارک‌های تهران در اختیار ما نیستند. در نامه دومشان نام سه پارک را ذکر کرده بودند و ما در جواب نامه گفتیم که شورای شهر تهران نامه‌ای به ما بنویسد که زمان مشخصی در روز مشخصی را در اختیار شما بگذارد و ما هم همکاری خواهیم کرد. البته تا این لحظه هیچ نامه کتبی از شهرداری تهران یا شورای شهر به دست ماه نرسیده اما باز هم اعلام می‌کنم ما در این زمینه آمادکی کامل داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار