اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
رئیس فراکسیون امید گفت: اگر دولت محترم از ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه به عنوان اتاق فکر خود استفاده می‌کرد و به دانشگاهیان بیشتر میدان می‌داد برخی مشکلات موجود در کشور شرایط حادی پیدا نمی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه این دانشگاه در نظام آموزشی کشور بر ضرورت ایجاد فضای باز سیاسی در دانشگاه ها و مشارکت جدی دانشگاه‌ها در حل مشکلات و چالش های کشور تاکید کرد و اظهار داشت: مشارکت حداکثری دانشجویان و اعضای هیئت علمی در فعالیت های سیاسی موجب نشاط سیاسی در دانشگاه ها می شود و نباید با بهانه های واهی جلوی نشاط سیاسی را در دانشگاه گرفت.

وی بر لزوم ایجاد بستری برای مشارکت‌های اجتماعی دانشجویان تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور مسئولین باید توجه‌ای ویژه به دانشگاه داشته باشند؛ چرا که می‌توان با استفاده از توان اعضای هیئت علمی و دانشجویان مشکلات کشور را ساماندهی کرد.

عارف در همین زمینه تاکید کرد: اگر دولت محترم از ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه به عنوان اتاق فکر خود استفاده می‌کرد و به دانشگاهیان بیشتر میدان می‌داد برخی مشکلات موجود در کشور شرایط حادی پیدا نمی کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آمادگی مجلس و این کمیسیون برای حل مشکلات دانشگاه ها به ویژه مسائل دانشگاه تهران و کمک به توسعه و ساماندهی این دانشگاه خبر داد و بر لزوم پیگیری جدی‌تر طرح توسعه دانشگاه تهران تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم بازگرداندن اقتدار آموزش عالی نسبت به آسیب‌هایی که از طریق نهادهای موازی به آموزش عالی وارد شده است اظهارنگرانی کرد و گفت: استقلال دانشگاه باید حفظ شود و دخالت افراد و نهادهایی که ارتباطی با دانشگاه ندارند در مسائل داخلی دانشگاه صدمات جبران ناپذیری به آموزش عالی کشور می زند و از هیئت رئیسه دانشگاه تهران می خواهم با همکاری و هماهنگی با نهادهای ذی‌ربط اجازه ندهند ساحت دانشگاه تهران و استقلال این دانشگاه آسیب ببیند.

عارف همچنین بر لزوم تعامل جدی تر دانشگاه های بزرگ کشور با مسئولین اجرایی و نیز نمایندگان مجلس و چاره‌اندیشی برای پاسخ به مطالبات مردم بویژه در زمینه های اقتصادی و معیشتی، اشتغال جوانان و مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار