اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
به بهانه هفته خبرنگار فرصتی فراهم شد تا دیداری از دفاتر برخی از خبرگزاری ها و پایگاههای خبری و مطبوعات استان صورت پذیرد، و همچنین در جلسه تریبون آزاد خبرنگاران ، شنونده و بیننده مشکلات مدیران و اهالی رسانه باشم . یکی از مشکلات عمده و مشترک همه رسانه ها ، موضوع مکان فعالیت و کار رسانه های محترم بود که از چند منظر قابل بررسی است :

اول) اکثریت دفاتر غیرملکی و اجاره ای می باشد ،که امکان دخل و تصرف و تغییرات دکوراسیون را پرهزینه می کند.

دوم) به دلیل عدم توانایی مالی مدیران، دفاتر در نقاطی که ارزان قیمت تر و در طبقات فوقانی ساختمان های فاقد آسانسور هستند قرار دارند.

سوم) از نظر دسترسی به پارکینگ حتی برای خود رسانه هم مشکلات حادی وجود دارد.

چهارم) در بعضی از دفاتر به دلیل کاهش هزینه ها ، رسانه درکنار مشاغل دیگر ادامه حیات می دهند.

پنجم) طراحی فضای دفاتر به دلیل کوچک بودن و بافت مسکونی ، مناسب کار حرفه ای رسانه ای نیست.
ششم) هزینه های بالای انشعابات آب و برق و گاز به دلیل تجاری و یا مسکونی بودن دفاتر باعث فشار مضاعف به اقتصاد رسانه ها می باشد.

دلایل فوق و بسیاری از فرصت های آتی باعث شد تا اندیشه ایجاد یک شهرک رسانه ای در استان خوزستان به عنوان راه حل برون رفت از مشکلات ارائه شود. ایجاد یک مجتمع با طراحی مهندسی و معماری و شاخص های مطلوب رسانه ای با مشارکت مدیران رسانه به صورت متمرکز ، درکنار ایجاد فضاهای مشترک مانند سالن جلسات و سالن همایش ها و اماکن ورزشی و تفریحی و.... گام مهمی برای رفع معضل مکان فعالیت رسانه ها و ایجاد بسترهای مناسب و استاندارد رسانه ای ،به شمار می آید.

با اختصاص زمین از سوی نهادهای متولی و با مشارکت اهالی رسانه و تسهیلات کم بهره بانکی جهت ساخت و تجهیز مجتمع ساختمانی شهرک رسانه ای ، شاهد رونق و توسعه فعالیت های رسانه ای در استان خواهیم بود.

مشارکت ادارات های مختلف دولتی متولی رسانه ، مدیران رسانه و بخش خصوصی در این موضوع با برگزاری جلسات و طرح موضوع در آینده نزدیک صورت می پذیرد ، لذا از تمام مدیران محترم رسانه دعوت میشود تا با مشارکت فعال و اعلام نظرات سازنده خود به استانداری خوزستان موجبات غنای طرح شهرک رسانه ای شوند.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار