شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
‌ رییس سازمان امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اهواز عنوان کرد:
سراج: سازمان ها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی وظایفی را دارند اما کم کاری برخی سازمان‌ هاي متولی موجب شده طرح‌های ساماندهی متكديان و كودكان كار از توفيق چندانی برخوردار نباشد.
نشست هم اندیشی جمعی از اصحاب رسانه با معاون شهردار و رییس سازمان امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اهواز امروز چهارشنبه 24 مرداد در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

احمد سراج رییس سازمان امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اهواز در نشست هم اندیشی با خبرنگاران حوزه این معاونت را بسیار گسترده عنوان کرد و اظهار داشت:  حوزه فرهنگی، اجتماعی و و ورزشی شهرداری اهواز مجموعه بسیار بزرگی است که همگان از اهمیت و جایگاه آن مطلع هستند و همه باید برای ارتقای این جایگاه تلاش کنیم.

سراج حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی را پیشانی شهرداری اهواز دانست و گفت: این حوزه در شرایط کنونی می تواند بیشتر جلوه کند و ضمن اصلاح در ساختار، فرآیند ها و زیرفرآیند ها، مجموعه را آماده کنیم تا فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در کلانشهر اهواز شتاب بیشتری گیرد.

سراج با اظهار تاسف از گسترش آسیب های اجتماعی در شهر اهواز بیان داشت: این آسیب ها به قدری گسترش یافته که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری هم همین مسائل فرهنگی در جامعه است.

رییس سازمان امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اهواز با بیان اینکه حل معضل کارتن خوابی، متکدیان، زنان معتاد، کودکان بی هویت و رها شده، کودکان کار، پیگیری وضعیت حاشیه شهر اهواز از اولویت‌های کاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی خواهد بود، گفت: تکدی گری در شهر‌ها از معضلات اجتماعی است؛ آنان که با گدایی کردن حیات می گذرانند، نه تنها به کار تولیدی نمی پردازند، یا خدمتی ارائه نمی دهند، بلکه در مسیر های انحرافی قدم می گذراند. 

سراج ادامه داد: شاید در زمان های دور تر فقر عامل تکدی گری بوده باشد این در حالیست که بسیاری از متکدیان وضع مالی بسیار مناسبی دارند، زیرا چندی پیش کودکی که در حال تکدی گری بود گرفتیم حدود 600 هزار تومان پول در جیبش بود اما مردم بدانند که این پول‌هایی که به کودکان می‌دهند تا شب بیشتر در جیبشان نمی‌ماند چرا که کودک باید پول را به کسی که او را به این کار وادار کرده بدهد.

به طور مثال چندی پیش با همکاری نیروی انتظامی در عملیاتی 47 نفر از اتباع خارجی که در سه منزل مستقر شده بودند را شناسایی و جمع‌آوری کردیم.

وی تصریح کرد: در این میان به رغم اینکه بسیاری از سازمان ها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی وظایفی را دارند اما کم کاری برخي سازمان‌هاي متولي در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي موجب شده طرح‌هاي ساماندهي متكديان و كودكان كار تاكنون از توفيق چنداني برخوردار نباشد.

سراج اضافه کرد: شهرداری وظیفه جمع‌آوری، اسکان موقت و ساماندهی متدکدیان را دارد و در زمینه کودکان کار به هنگام جمع‌آوری آنها حتما باید مددکار اجتماعی حضور داشته باشد.

همچنین در زمینه نگهداری در اسکان‌های موقت به لحاظ قانون اجازه نداریم بیش از یک زمان مشخص متکدیان و کودکان کار را در اردوگاه نگهداری کنیم و پس از انجام وظایف ما نوبت به انجام مسئولیت‌های دیگر ارگان‌ها می‌رسد.

سراج به وظایف دیگر دستگاه های متولی اشاره کرد و گفت: باید دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های همکاری لازم را داشته باشند زیرا برخی از متکدیان بیمار و یا معتاد هستند به طوری که بیش از 50 درصد متکدیانی که سال گذشته جمع‌آوری کردیم معتاد بودند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز یادآور شد: آموزش فرهنگی جزء وظایف ماست و کار فرهنگی تعطیل پذیر نیست و باید بصورت دائم انجام شود. کار فرهنگی بدون مردم اصلا امکان‌پذیر نیست. 

سراج با بیان اینکه شهر اهواز بهترین مکان برای متکدیان اتباع خارجی است، توضیح داد: امروز به گفته خود متکدیان در اهواز فضای بسیار مناسبی برای تکدی‌گری وجود دارد، زیرا به حس ترحم، انسان ‌دوستی و خون‌گرمی مردم اهواز برمیگردد، اگرچه این ویژگی‌ها از شاخصه‌های شخصیتی بسیار خوب اهوازی‌ها به شمار می‌رود ولی متکدیان از این ویژگی‌های بیشترین استفاده را می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز اشاره کرد: چندی پیش یک متکدی خارجی را گرفتیم و به کشورش برگرداندیم اما در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوباره به اهواز بازگشت وقتی بار دیگر او را گرفتیم از او پرسیدم که چرا به اهواز برمی‌گردی و او در جواب گفت که مردم اهواز خیلی خوب پول می‌دهند.












نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار