اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به این‌که مأموران شهرداری منطقه فرهنگیان بر اساس حکم دادستانی عمل کردند گفت: شورای شهر و شهرداری احقاق حق می‌کند و نسبت به وضعیت معیشتی این مأمور شهرداری بی‌تفاوت نیستند.
اجرائیات شهرداری اهواز بعد از ظهر روز پنج‌شنبه برای رفع تصرف از یک ملک در منطقه 3 اهواز عازم منطقه فرهنگیان شدند که در این عملیات زمین‌خواران به عوامل اجرایی حمله‌ور شده و بر روی لودر و سرنشینان آن بنزین ریخته و آنها را آتش زدند.

بر اثر این حادثه دو سرنشین لودر به نام عباس خمیسی و ایمان عیدی‌وندی دچار سوختگی شدید شده و به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند که در همین زمینه با عضو شورای شهر و شهردار منطقه به گفت‌وگو پرداختیم تا جویای آخرین وضعیت مأموران و روند رسیدگی به وضعیت آنها باشیم.

شورای شهر و شهرداری احقاق حق می‌کند

در همین راستا محمدرضا ایزدی با اشاره به عیادت همراه با چند نفر از اعضای شورای شهر از دو نیروی شهرداری اهواز اظهار داشت: انسان نسبت به وقوع چنین حوادثی متاثر می‌شود و نبود حمایت نسبت به نیروهایی که مجری قانون هستند مایه تأسف است.

وی بیان کرد: عده‌ای در حال غارت زمین‌های مسکن و شهرسازی بودند که اجرائیات شهرداری اهواز براساس حکم دادستانی دیوارهای ساخته پیرامون این زمین را تخریب می‌کنند.

این عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: شهرداری منطقه سه اهواز براساس وظیفه باید این کار را انجام می‌داده که در همین راستا دو نفر از نیروهای شهرداری همراه با سه مأمور نیروی انتظامی کار تخریب را انجام می‌دهند اما متصرفین بشکه‌های مملو از بنزین را به سمت اجرائیات شهرداری پرتاب و موجب آتش‌سوزی جدی با درصد بالای مأموران می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مقام‌های قضایی پیگیر موضوع باشند تا بار دیگر شاهد این گونه اتفاقات تلخ در سطح اهواز نباشیم شورای شهر و شهرداری احقاق حق می‌کنند البته خانواده‌های آنها از طریق مراجع قضائی پیگیر موضوع هستند.

ایزدی با اشاره به این‌که شورای شهر و شهرداری اهواز نسبت به وضعیت معیشتی این مأمور شهرداری بی‌تفاوت نیست افزود: در حاشیه عیادت از نیروهای اجرائیات دستور لازم برای انجام اقدامات لازم داده شده است.

تصرف زمین‌های مردم همزمان با غارت سلامتی مأموران شهرداری

همچنین مجتبی یوسفی درباره آخرین وضعیت مأموران شهرداری در اظهار داشت: یکی از مأموران در بخش‌ مراقبت ویژه بستری شده و 50 درصد دچار حریق شده و دیگری در بخش با 30 درصد سوختگی بستری است.

وی عنوان کرد: برای برخورد با متصرفین از حکم ماده 100 استفاده و روند قانونی آن طی شده و شهرداری ضابط قضایی نیست و نیروی انتظامی و دستگاه اجرای احکام متولی باید خورد کنند.

شهردار منطقه سه اهواز با اشاره به این‌که در این زمینه اطلاع‌رسانی انجام شده و مطمئنا این گونه اتفاق برای آخرین بار نخواهد بود، گفت: کوتاهی در این باره برعهده مسکن و شهرسازی است چرا که مالک زمین‌ها مسکن و شهرسازی است و شهرداری به عنوان مالک سرانه‌های فضای سبز و دیگر موارد به حساب می‌آید.

وی افزود: زمین منطقه فرهنگیان صد درصد در مالکیت مسکن و شهرسازی است و آنها باید پیگیر موضوع بودند اما متاسفانه وجود مکاتبات بسیار با این سازمان اما شاهد اتفاقی نبودیم.

یوسفی ادامه داد: این سرانه‌ها برای بهداشت و درمان، مدرسه و نیاز محله پیش‌بینی شده بود اما با بی‌دقتی دستگاه‌هایی همچون مسکن و شهرسازی در حال تصرف هستند و در نهایت شاهد چنین وضعیتی خواهیم بود.

شهردار منطقه سه اهواز افزود: در برخی محلات همچون فرهنگیان، فدک، زرگان، زویه و علی‌آباد شهرداری به دنبال احداث پارک است یا دولت می‌خواهد بهداشت و درمان یا مدرسه ایجاد کند اما زمینی وجود ندارد و عده‌ای سودجو و مافیا منفعت چندین هزار نفر را مورد خدشه قرار می‌دهند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار