اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
شوشان _ زمان بابادی شوراب
 
ترافیک یکی از اصلی ترین مشکلات شهر نشینی جامعه امروز ما محسوب  میگردد و تاثیر ان از جنبه های مختلف مانند صرف وقت ، هزینه ، سرمایه، الودگی هوا و گرما و مشکلات گوناگون دیگر می تواند  مورد بررسی قرار گیرد، واگر در زمان مناسب  در مورد ان فکر نشود می تواند  به جامعه شهری  خسارت های فراوان  وارد نماید.

به همین دلیل و برای عبور از این سد بزرگ شهر نشینی مهندسان و‌مدیران  به فکر راهکارهایی برای  کاهش تاثیرات  ان افتاده اند

 یکی از انها ایجاد خطوط قطار درون  شهری می باشد* که معمولا عمده مسیر ان زیر زمین طراحی واجرا  می گردد در کشور ما نیز در شهر هایی که جاده های  ان کفاف عبور و مرورحمل نقل شهری را  نمی دهداقدام به طراحی و‌اجرای قطار شهری ( مترو)   در چند  کلان شهر (با جمعیت بالای یک میلیون نفر)  گردیده است.
  
قریب  ۱۴سال از آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه قطار شهری اهواز می گذرد پروژه ای که علاوه بر کلانشهر اهواز همزمان در شهرهای اصفهان، تبریز و شیراز نیز آغاز شد. 

در حالی که خطوط مترو در دیگر کلانشهرها به بهره‌برداری رسیده قطار شهری اهواز همچنان در مراحل اولیه( ایستگاه اول) باقی‌ مانده ودر رکود تمام عملیات ان به کندی  صورت می گیرد.

در طراحی مترو اهواز، که در سال ۱۳۸۰ صورت گرفت  چهار  خط مترو و‌اتمام ان  تا سال ۱۳۹۲ در نظر گرفته شده بود و در حال حاضر فقط عملیات اجرائی خط ۱ آغاز شده‌است.

شروع مسیر خط پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع می‌شود و در منطقه بقایی و طول مسیر ان  براساس  مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه مصوب شده است .

از جمله شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز ،‌ و،،،،،،  که هرکدام از انها با تقدم و‌تأخر یک تا دوسال با مترو اهواز  شروع شده و بیشتر  انها قستمی و یا کل پروژه  به اتمام و درحال بهره برداری می باشند ودر ‌بعضی از شهر ها مانند  تهران و‌اصفهان و‌مشهد در حال  طراحی، توسعه  و‌اجرای طول خط و‌ایستگاه  ببشتری نسبت به  انچه‌که در طراحی اولیه پیش بینی شده بود نموده اند.

ولی متاسفانه شهر اهواز با توجه به داشتن درامدهای  فراوان  و‌نیاز شهری ان هنوز حتی یک کیلومتر  از ان  تکمیل و مورد بهره برداری قرار نگرفته و‌با توجه به ناتوانی مشهود در مدیریت حاکم‌‌امیدی به‌اتمام ان ‌ در سالهای اتی نباید داشت.

مدیران ان  توان  و تدبیری برای حل مشکلات مالی ان ندارند و‌با بی تدبیری راههایی تامین منابع مالی  مانند صدور اوراق مشارکت تامین از طریق فاینانس و عدم توانایی درگشایش  ال سی فرصت های  موجود را از دست داده راههای ممکن مالی   که می توانست در پیشرفت پروژه  مؤثر بوده   را از دست داده اند.

باید به اینگونه مدیران محترم گفت شما که قد و‌اندازه پروژه های مهم شهری را ندارید چرا مسولیت بعهده می گیرید !!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار