اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷
#فوری

مطالب متعددی خطاب به مسئولین خوزستان درباره خشک شدن مزارع نیشکر و نابودی معیشت ۱۰۰ هزار خوزستانی و کاهش ۵۰ درصدی تولید شکر در رسانه های استان منتشر شده است اما در کمال تعجب و تاسف ، دوباره در بر همان پاشنه ی بی توجهی به صنعت نیشکر و ۲۰ هزار کارگر ، چرخیده است و دست هایی در کار است تا روز به روز ، خوزستان را از صنعت نیشکر که به فرموده رهبر معظم انقلاب ، بهترین مکان برای تولید شکر در جهت خودکفایی کشور است ، محروم کند و استان را با چالش عظیم کارگری و کشور را به واردات شکر ، مبتلا نماید . 

اما اینبار روی سخن مان با مردم خوزستان است چرا که گوش شنوایی برای شنیدن مظلومیت کارگران نیشکر و صنعت و تولید استان وجود ندارد . روی سخن مان به جای مسئولین استان ، با مردم خوزستان است تا در آینده ای نه چندان دور که تجمعات عظیم کارگری در اثر بحران تولید و خشکی مزارع ، شکل گرفت بدانند که مقصر چه کسانی بودند و با بی تفاوتی خود چه ظلمی در حق خوزستان روا داشتند. 

پس از قطع مکرر برق پمپ های آب کشت و صنعت های نیشکر در ماه گذشته و خسارت ۷۰ درصدی به مزارع نیشکر در اثر بی آبی ، اکنون و در آستانه هفته دولت ، متولیان آب استان ، بار دیگر دیواری کوتاه تر از نیشکر نیافته اند و در اقدامی نادرست ، برق پمپ های آب کشت و صنعت های نیشکر را قطع کردند تا همان اندک حیات نیشکر نیز از بین برود و دیگر جانی برای مزارع نیشکر باقی نماند . 

این بی کفایتی در مدیریت آب استان و عدم توجه به بحران نیشکر ، با بیش از 20 نوبت قطع برق طولانی مدت توسعه نیشکر ، میزان ضرر وارده به این شرکت را به 900 میلیارد رسانده و عملا ناقوس بیکار شدن هزاران کارگر این شرکت که از ساکنین روستاهای مجاور طرح ها هستند را به صدا در آورده است. 

این سوال پیش می آید که آیا مسئولین و متولیان آب این استان ، تعصبی به خوزستان و مردمانش دارند ؟ آیا دست هایی از درون استان تعمدا به دنبال نابودی نیشکر و به خدشه دار کردن امنیت و اشتغال این استان است ؟ 

قطع پمپ آب کشت و صنعت های نیشکر در حالی ست که کشت های بالادستی در شهرهایی همچون دزفول ، شوشتر ، شوش ، اندیمشک و‌... با فراغ بال و بی آنکه نظارتی بر آنان باشد به میزان فراوان آب باکیفیت برداشت می کنند اما سهم شهرهای جنوبی آبادان و خرمشهر و سهم نخلستان ها و کشت و صنعت های نیشکر از این آب ، چیزی جز آب اندک و بی کیفیت و فاضلاب رها شده در رودخانه نیست. 

متولیان آب استان یا از روی تغافل یا به عمد به جای نظارت بر کشت های بالادستی ، و به جای اعمال محدودیت برداشت آب در کشت های بالادستی که مملو از آب شده و همه زمین هایشان از سیرابی شبیه مرداب در آمده اند ، فقط نیشکر را در سیبل قرار می دهند و با قطع برق پمپ های آب ، مزارع نیشکر را به نابودی کشانده اند و معیشت هزاران خوزستانی را به بازیچه گرفته اند.

 به دلیل قطعی های گسترده برق و عدم آبرسانی به مزارع نیشکر. ، شاهد یک فروپاشی بزرگ در عرصه کشاورزی خوزستان هستیم که کشور را بار دیگر به یک وارد کننده بزرگ شکر تبدیل میکند و هزاران کارگر بیکار شده به دلیل از  بین رفتن مزارع نیشکر ، خوزستان را به سمت اعتراضات و تجمعات کارگری سوق خواهد داد که به دلیل تعداد بیشتر ، گسترده تر و مخرب تر از اعتراضاتی همچون گروه ملی خواهد شد و بزودی نیشکر در اثر بی کفایتی متولیان آب ، به سوژه اصلی رسانه های معاند از جمله بی بی سی تبدیل خواهد شد.

بارها از رسانه ها خطر نابودی مزارع نیشکر در اثر قطعی مکرر پمپ های آب ، منعکس شده است و اکنون نیز در آستانه هفته دولت ، بار دیگر برق پمپ های نیشکر قطع شده و اندک مزارع باقی مانده نیز در حال جان دادن است . مردم فهیم خوزستان بدانند که ما کارگران مزارع نیشکر بارها فریاد عطش و خشکی مزارع را به گوش مسئولین رسانده ایم اما با بی توجهی های مکرر روبرو شده ایم . در آینده ای نزدیک و با ادامه این روند ، شرکت توسعه نیشکر به فرجامی به مراتب عظیم تر از گروه ملی بدل خواهد شد و ۲۰ هزار کارگر و ۱۰۰ هزار خوزستانی در اثر بی کفایتی و غفلت مسئولین آب استان ، بیکار خواهند شد .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شاغل در نیشکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
comment
0
0
comment با سلام اگر وضع اینطور پیش بره سال آینده حقوق پرسنل چی میشه!!!؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار