شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷
نوید قائدی

جناب آقای کتانباف
شهردار محترم کلانشهر اهواز

با سلام

به استحضار می رساند توجه ویژه به رفع مشکلات ترافیک از طریق سیستم های هوشمند حمل و نقل و مهندسی ترانزیت به گونه ای که سفرهای درون شهری با کمترین هزینه و ایمن ترین روش ها انجام گیرد در صدر مباحث مدیریت شهری است.

گرچه در زمینه مهندسی ترافیک در شهر اهواز یعنی ساخت تعدادی تقاطع غیر همسطح و توسعه معابر کارهایی انجام شده است اما در زمینه مهندسی و هوشمند سازی ترافیک کار زیادی انجام نشده است.

این روزها اهمیت دادن به مقولاتی همچون کاربری اراضی،مدیریت تولید و جذب سفر،مدیریت بار و مسافر، توسعه پارکینگ ها و عدم فروش تراکم در معابر مشکل دارد و دهها مورد دیگر روی زمین مانده است.

پرداختن به هر کدام از این مباحث نیاز به یک مقاله مجزا دارد اما در تمام دنیا اهمیت توسعه سامانه های حمل و نقل عمومی در ابتدای تمام روش هاست که در شهر اهواز نمره توسعه و کارایی این مد بزرگ و مهم حمل و نقل تقریبا مردودی است،همچنین به امکان توسعه  مدهای دیگر حمل و نقل مانند ایجاد پیاده راه های استاندارد و جذاب،استفاده از دوچرخه و طراحی مسیرهای ویژه آن، امکان راه اندازی مدهای آبی جابجایی با توجه به وجود رودخانه کارون و امکان ایجاد کانالهای آبی درون شهری و توسعه حمل و نقل آبی،امکان استفاده از خطوط راه آهن آهن فعلی در شهر توجه نشده است، هر بار این موضوعات مطرح شد با تمسخر مدیران شهری مواجه گردید، اما بدانید که در اکثر شهرهای توسعه یافته جهان این مباحث پیگیری و اجرایی شده اند ولی در شهر اهواز همیشه مغفول و مهجور مانده اند،ظاهرا شما دیر متوجه شده اید که قیمت اتوبوس شهری یک میلیارد تومان شده است و شهرداری توان خرید اتوبوس را ندارد، به گفته شما باید عدم توانایی شهرداری در حفظ و نگهداری اتوبوس های فعلی را هم اضافه کرد که با هزینه و درآمدهای فعلی این مهم به راحتی امکان پذیر نیست و در آینده نه چندان دور تعداد بیشتری از آن ها مستهلک خواهند شد.

لذا تا دیر نشده با به کارگیری مهندسان و مشاوران مجرب به فکر توسعه و بهینه سازی و ایجاد مدهای نوین حمل و نقل باشید مگر نه فردا دیر است.

رونوشت:

-  ریاست شورای اسلامی شهر اهواز و کمیسیون‌های مربوطه جهت اطلاع.

-  اهالی جراید و رسانه‌های شهر اهواز جهت بررسی بیشتر موضوع و در صورت امکان تهیه گزارش‌های کارشناسی و مستند.

-  کلیه شهروندان اهوازی جهت انتشار تا به گوش مسئولان شهری و شورا برسد و انجام کارهای باکیفیت به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار