اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
استاندار خوزستان:
شریعتی: وزارت نیرو در دی ماه سال گذشته تخصیص آب به فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را اعلام کرد و تخصیص داد.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم افتتاحیه ایستگاه‌های پمپاژ اضطراری کانال انتقال آب به عرصه‌های بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز ضمن تشکر از جهاد نصر و اشاره به اهتمام دولت به بحث ریزگردها اظهار داشت: از سال 95 و با حضور ریاست‌جمهور در خوزستان و در جریان قرار گرفتن مسئله، ایشان دستور دادند و وزارت جهاد کشاورزی دست به کار شدند و وظیفه جهادی خود دانستند و کار را آغاز کردند.

شریعتی افزود: 350 هزار هکتار کانون مستعد ریزگرد وجود دارد و بسیاری می‌گفتند که این مسکن است اما همه شاهد هستند که دولت به جد و صمیمانه پای کار است و جدی کار را دنبال می‌کند و با مطالعه جامع و کامل و گسترده کار را پیگیری کرده است.

طرح جامع مطالعاتی آن بخش به بخش پیش می‌رود و منتظر هستیم که ظرف دو هفته آینده ادامه مسیر را بدهند تا طبق نقشه راه کار را ادامه دهیم.

شریعتی ادامه داد: اگر اراده دولت نبود سال گذشته قادر نبودیم که حداقل 15 هزار هکتار نهال کاری کنیم و مجبور بودیم که عمده را با تنکر آبرسانی کنیم.

استاندار خوزستان یادآور شد:  امسال دولت 100 میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها و 50 میلیون دلار برای پایداری شبکه برق تخصیص داده است. این اهتمام دولت در حوزه زیرساخت‌ها و ریزگردها است. سال گذشته 450 میلیارد تومان برای پایداری برق هزینه شده است.

شریعتی تصریح کرد: وزارت نیرو در دی ماه سال گذشته تخصیص آب به فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری را اعلام کرد و تخصیص داد، در حال انجام کارهایی هستیم و هیچ نگرانی درباره فاز دوم نداریم و کار را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: امسال سعی کردیم که مساله را توازن و مدیریت کنیم. ارقام تابستانه کم شده چراکه میزان توزیع آب را باید متوازنه توزیع کرد و نباید کاری کرد که بالا دست بماند و پایین دست نابود شود. 

استاندار خوزستان اضافه کرد: سال گذشته مالچ پاشی در شن‌های روان 15 هزار هکتار انجام دادیم که در تاریخ ایران بی نظیر بوده است. امسال در برنامه داریم حداقل 15 تا 20 هزار هکتار را مالچ پاشی کنیم و وظایف جانبی دیگری داریم که از آنها بهره می‌گیریم.












comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
comment
0
0
comment در رابطه با طرح 550 هکتاری که اقای شریعتی میگه باید گفت که در حوضه رودخانه گرگر بین روستای صوفان تا روستای منحوش نه تنها شرکتها کار را بدلیل عدم دریافت مطالبات خود تعطیل کردند بلکه در حال جمع کردن تجهیزات خود میباشند اقای استاندار میتونه از منطقه بازدید کنه یا میتونه از نظارت طرح بپرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار