اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
نمایشگاه نقاشی «آرزوی آبی» با آثاری از کودکان اهوازی در محل کتابخانه مرکزی خوزستان واقع در منطقه کیانپارس اهواز آغاز به کار کرد.
مرضیه شیرعلی گردآورنده نمایشگاه آرزوی آبی در این خصوص اظهار کرد: این نمایشگاه که با فراخوانی کودکان 4 تا 12 سال را برای شرکت در این رویداد دعوت کرده بود، با پذیرش 30 اثر از این عزیزان آغاز به کار کرد. 
  
این هنرمند خوزستانی با بیان این که برای پذیرش آثار به گونه ای استعدادیابی کردیم، گفت: حین استعدادیابی به یک کودک به نام مریم مختاری برخوردیم که گویا به طور ذاتی تصویرساز است. به همین خاطر از میان این آثار هشت اثر به این کودک با استعداد اختصاص داده شده است. 
  
وی در خصوص هدف برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: متاسفانه در خوزستان استعداد کودکان دیده نمی‌شود و با توجه به این که این جا فرهنگسرایی برای گذران اوقات فراغت بچه‌ها وجود ندارد، تصمیم گرفتیم تا برای به ثمر نشاندن کلاس‌های اوقات فراغت بچه‌ها نمایشگاهی با آثار به جا مانده از این کلاس‌ها برگزار کنیم تا به سادگی از کنار استعداد آن‌ها گذر نکرده باشیم. 
  
شیرعلی با اشاره به این که در سطح خوزستان هنوز بعد از سال‌ها نگارخانه کودک ساخته نشده است، اظهار داشت: متاسفانه با وجود تلاش‌های فراوان و درخواست از نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز محل مناسبی برای نمایش آثار کودکان حتی در سطح خوزستان وجود ندارد. 

نقاش اهل خوزستان با بیان این که بچه‌های خوزستانی آب و هوای درستی ندارند، خاطرنشان کرد: اگر به نقاشی این بچه‌ها نگاه کنیم، ویژگی مشترک تمام آن‌ها آبی بودن آسمان است که نشان از وجود بذر امید و جوانه‌های سبز در آن‌ها دارد، آرزویی که روزی با سقف آبی بالا سر آن‌ها برآورده خواهد شد.

نمایشگاه نقاشی «آرزوی آبی» سوم تا پنجم شهریور 97 از صبح تا عصر برپا است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار