شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
سیدنور محمدپور گفت: باتوجه به طرح‌های مصوب نزد بانک‌ها انتظار می‌رود تا پایان شهریورماه که مهلت است کل اعتبارات جذب و به محض جذب تا ۳۱ شهریور ۵۰ درصد باقی اقدام می‌شود.
سیدنور محمدپور شامگاه شنبه در حاشیه جلسه شورای اشتغال استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کل اعتبارات پرداختی 104 میلیون از 170 میلیون بوده است.

وی ادامه داد: باتوجه به طرح‌های مصوب نزد بانک‌ها انتظار می‌رود تا پایان شهریورماه که مهلت است کل اعتبارات جذب و به محض جذب تا 31 شهریور 50 درصد باقی اقدام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: طرح‌هایی که در دست اقدام است و موفق نشدند در دور اول استفاده کننده، در دور دوم این وام را می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال روستایی در مناطق محروم روستایی و عشایری مرزی 4 درصد و سایر نقاط روستایی 6 درصد و سود برای اشتغال و تولید بسیار مناسب است.

محمدپور خاطرنشان کرد: امشب جلسه‌ای با حضور مسئولان و متقاضیان شهرستان‌هایی با عملکرد نسبتا ضعیف مثل باوی و خرمشهر برگزار شد، مشکلات و نواقص آنها بررسی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: بیشتر مشکلات به حوزره بانکی مربوط و در حوزه‌ای مثل وثیقه و اسناد که بسیاری از این مسائل نیز حل شد.

وی با بیان این‌که بانک‌ها قول دادند که مشکلات را حل کنند، اظهار داشت: متقاضیان سند بانکی و وثیقه دارند، نباید تمام مشکلات را گردن بانک‌ها انداخت و برخی بانک‌ها مثل صندوق توسعه تعاون و پست بانک باید همکاری بیشتری داشته باشند.

محمدپور با اشاره به این‌که عملکرد صندوق کارآفرینی و کشاورزی خوب بوده و انتظار داریم چون طرح ملی است، بانک‌ها بیشتر همکار کنند، افزود: انتظار است این طرح‌ها نرخ بیکاری را کاهش دهند و در صورت عدم همکاری، طرح موفق نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به این‌که تاکید استاندار خوزستان بر همکاری بیشتر بانک است، ادامه داد: 54  درصد اعتبارات روستایی به بانک کشاورزی ابلاغ شد که پرداخت کرده است.

وی درباره عملکرد شهرستان‌ها در زمین اشتغال گفت: دزفول و ایذه خوب کار کردند و عملکرد خوبی داشتند و درحال حاضر تمرکز ما بر شهرستان‌های نسبتا ضعیف است.

محمدپور با تأکید بر ایجاد اشتغال از نوع پایدار و ضرورت نظارت نسبت به این مساله، خاطرنشان کرد: اگر دنبال این وام‌ها نباشیم فایده ندارد و باید دنبال تولید و اشتغال باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار