اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
قیمت بنزین و سوخت به‌بهانه اِعمال تحریم‌‌های آمریکا افزایش نمی‌یابد، سطح تولید بنزین در کشور به‌حدی است که توان مقابله با تحریم‌ها را داریم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هرگونه افزایش قیمت بنزین و سوخت در ماه‌های آینده را تکذیب کرد.

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برخی اخبار مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سوخت طی ماه‌های آینده، گفت: تحریم‌ها تأثیری در میزان عرضه و قیمت سوخت، به‌‌ویژه بنزین ندارد؛ هرگونه بحثی در این زمینه شایعه است.

وی با یادآوری بررسی لایحه بودجه 97 در بهمن و اسفند سال گذشته، اظهار داشت: از بهمن و اسفند سال گذشته که بحث لایحه بودجه در مجلس و کمیسیون انرژی مطرح بود، این کمیسیون بنا به دلایل متعددی، از جمله مسائل اجتماعی، به‌استناد برنامه توسعه ششم، اعتقاد داشت که هرگونه افزایش قیمت سوخت و به‌خصوص بنزین، براساس مصالح و منافع ملی و عمومی نیست، به همین دلیل ایستادگی کرد و اجازه نداد قیمت بنزین افزایش یابد. نمایندگان مجلس هم به این موضوع به‌خوبی توجه و از هرگونه افزایش قیمت سوخت جلوگیری کردند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ضمن رد شایعات مبنی بر افزایش قیمت بنزین، در ماه‌های آینده، اظهار داشت: این شایعات و برخی اخبار مبنی بر سهمیه‌‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین که اخیراً مطرح شده، به‌هیچ‌وجه صحت ندارد. دولت و مجلس نیز چنین عزم و اراده‌ای برای آن ندارند.

حسنوند با تأکید بر اینکه بعضی از سوخت‌های لوکس نظیر «بنزین سوپر» وضعیت متفاوتی با سایر سوخت‌‌ها، از جمله بنزین معمولی دارد، گفت: مردم مطمئن باشند هیچ‌گونه بحثی در ارتباط با سهمیه‌بندی و افزایش قیمت در بنزین، گازوئیل و سایر سوخت‌ها مطرح نیست. قطعاً طوری رفتار خواهد شد که در حوزه حمل‌ونقل، صنعت، کشاورزی و مسائل عمومی جامعه، بتوانیم با خیال آسوده هم سوخت مورد نیاز را تأمین کنیم و هم اینکه قیمت را در سطح فعلی نگه داریم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قیمت بنزین و سوخت به‌بهانه اِعمال تحریم‌‌های آمریکا افزایش نمی‌یابد، سطح تولید بنزین در کشور به‌حدی است که توان مقابله با تحریم‌ها را داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار