اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
مدیر عامل شرکت ملی پالایش نفت آبادان ، خبرداد ؛
آبادان – مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان ، گفت : روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین طبق استانداردهای جهانی در این پالایشگاه تولید می شود.
شوشان آبادان ؛ سید علی اکبر میرقادری امروز در حاشیه افتتاح سه پروژه صنعتی پالایشگاه آبادان ، در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد : اکنون پالایشگاه آبادان با تصفیه نفت خام حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز که نفت ترش شامل آن هم می شود، عهده دار مسئولیت تولید فرآورده های مهم و اصلی کشور است.

وی افزود : اینک روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین طبق استانداردهای جهانی در این پالایشگاه تولید و به سراسر کشور ارسال می شود.

وی به تاثیر گذاری سه پروژه در حال بهره برداری اشاره کرد و گفت : سه پروژه ای که امروز افتتاح می شوند نه تنها در حوزه زیست محیطی بلکه بر عملکرد پالایشگاه در تولید فرآورده های مرغوبت تر، کاهش هزینه ها و بهینه سازی اقتصادی پالایشگاه نیز قابل لمس ، مشهود و داری تاثیر گذاری فراوانی است.

میرقادری تصریح کرد : همچنین افتتاح این سه پروژه تاثیر بسزایی بر چرخه فرآیند تولید پالایشگاه آبادان دارد و آن را به طور گسترده نشان می دهد. در آینده ای نزدیک با افتتاح سیستم بازیافت گازهای فلر، هیچ گاز مازاد دیگری از این پالایشگاه در اتمسفر رها سازی نخواهد شد.

وی پروژه های فاز دو و چهار پالایشگاه آبادان را از مهمترین پروژه های در حال اجرا دانست و اظهار کرد : اکنون پروژه های فازهای دو و چهار این پالایشگاه از مهمترین پروژه های در حال انجام است که عملیات آن را آغاز کردیم و با اتمام این دو فاز، پالایشگاه آبادان بعنوان یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین پالایشگاه های جهان هم از حیث کیفیت و نوع فرآورده تولیدی و هم از نظر اقتصادی بحساب خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت آبادان ، افزود: امید است طی چهار الی پنج ساله آینده بتوانیم با بهره برداری از فازهای دو و چهار در این پالایشگاه موفق به انجام این فعالیت شویم.

وی پالایشگاه آبادان را سرمایه بزرگ و گران قیمتی برای ایران اسلامی دانست و گفت : پالایشگاه آبادان نقش به سزایی را در تولید فرآورده ها و توزیع آن در سطح کشور و حتی صادرات به خارج کشور را بر عهده دارد و قطعا با راه اندازی فازهای دو و چهار چهره دیگری را به لحاظ وضعیت اشتغال و حتی در دیگر بخشهایی که بطور غیر مستقیم با پالایشگاه در ارتباط هستند را شاهد خواهیم بود زیرا شتغال در پالایشگاه آبادان افتخاری برای همه همشهریان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: قطعا در بحث اشتغال ، از یک سو اولویت قانونی و خودمان و از سوی دیگر علاقه مندی به این آب و خاک ، ۸ سال جنگ تحمیلی ، سرزمین شهدا و محل استراتژیک و مهم در کشور با بومیان منطقه خواهد بود.

میرقادری با تاکید بر اینکه موضوع آموزش مجموعه های بومی را در دستور کار داریم، یادآور شد: قصد داریم تا با انجام این کار آن تخصص ها و توانمندیهایی که به طور احتمالی در مجموعه شهر آبادان نیست را ایجاد کنیم و از این نظر الگو و مدلی برای سایر شهرها و استانهای کشورمان باشیم.

این پروژه ها شامل نصب نمک زدا در واحد تقطیر ۸۰، طرح جایگزینی چگالنده های پارومتریک واحد تقطیر ۸۰ با چگالنده های صفحه ای و احداث دو دستگاه مخزن به همراه متعلقات مربوطه به انضمام اجرای محوطه سازی و باندوال آن است که در مجموع با اعتباری معادل ۲۸۹ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال از محل اعتبارات طرحهای عمرانی به اجرا در آمده است.

سید علی اکبر میرقادری افزود: پروژه نصب نمک زدا در واحد تقطیر ۸۰ با هدف افزایش کیفیت فرآورده ها و بهبود فرآیند عملیاتی به اجرا در آمد که برای انجام آن ۲۱ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

وی اظهار کرد: در فرایند طرح جایگزینی چگالنده های بارومتریک واحد تقطیر ۸۰ با چگالنده های صفحه ای اقداماتی همچون خرید مبدلهای صفحه ای بر اساس مشخصات فرآیندی دریافتی و با مشارکت مالی و فنی و هماهنگی کامل و لحظه ای با شاخه توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (UIDO) و در بخش طراحی و تهیه نقشه های اجرایی اعم از طراحی بخش مهندسی مکانیک، سیویل، برق و ابزار دقیق و همکاری و نظارت بر روند اجرای کار پیمانکاران به منظور حذف ۱۰۰ درصدی آلاینده ها از واحد تقطیر ۸۰ و برگشت سرمایه اجرا و به انجام رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان، برای اجرای طرح جایگزینی چگالنده های بارومتریک واحد تقطیر ۸۰، اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است.

میرقادری تصریح کرد: در موضوع احداث دو دستگاه مخزن به همراه متعلقات مربوطه به انضمام اجرای محوطه سازی و باندوال های آن، اقداماتی همچون احداث دو دستگاه مخزن سقف شناور به ظرفیت ۱۳۵ هزار بشکه در پالایشگاه آبادان و به منظور بالا بردن ظرفیت نگهداری فرآورده های نفتی و صرف اعتباری معادل ۹۷ میلیارد و ۵۳ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی اجرا و به انجام رسیده است.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار