اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:
بهرامی نیا: برای استانداردسازی محورهای استان حدود 900 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود و پس از تامین این مبلغ و به شرط تامین سالانه 200 میلیارد تومان می‌توانیم نسبت به تعمیر در جاده‌ها در استان اقدام کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان این‌که در خوزستان به ازای هر 55 کیلومتر محورهای شریانی یک مجمتمع خدماتی رفاهی وجود دارد، ، گفت: درحالی که میانگین این مجتمع ها در کشور هر 80 کیلومتر است اما در خوزستان به ازای هر 55 کیلومتر یک مجتمع رفاهی داریم. 

غلام عباس بهرامی نیا شامگاه 5شهریورماه در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال بیش از سه میلیون و 700 هزار تن کالا در جاده‌های استان خوزستان حمل شده است.

وی با بیان این‌که خوزستان از نظر حمل مسافر رتبه پنجم را در کشور دارد، افزود: از جمله دلایلی که باعث افزایش حجم تردد در جاده‌های استان شده است می‌توان به اردوهای راهیان نور، یادمان‌های شهدا و سفرهای اربعین اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: 2 گذرگاه اصلی و بین المللی شلمچه و چذابه در استان خوزستان وجود دارد که دارای اهمیت بسیار زیادی در استان هستند و با توجه به اهمیت این دو گذرگاه کارهای اصولی و زیرسازی بسیاری در آن‌ها انجام شده است.

بهرامی نیا با بیان این‌که هنوز بخشی از کارهای عمرانی در این دو گذرگاه باقی مانده است، عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل استان دارای 2 وظیفه مهم در حوزه راهداری و حمل و نقل است. در حوزه راهداری عمده وظیفه ما ارتقای ایمنی راه‌های مواصلاتی و برنامه‌ریزی برای ایجاد سرویس دهی مناسب جهت تردد مردم است.

وی با اشاره به دیگر وظایف این اداره کل در بحث راه‌ها، ادامه داد: روکش آسفالت محورها، تعمیرات پل‌ها، ایجاد ابنیه، تعمیرات گاردریل، ایجاد روشنایی‌های جدید، نصب نیوجرسی در محورهای پرخطر و پاکسازی حرائم از دیگر وظایف ما است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد: در چهار ماهه امسال در حوزه راهداری بیش از 35 کیلومتر روکش آسفالت، 600 هزار متر مربع لکه‌گیری و بیش از 300 هزار متر درزگیری در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی با اشاره به نصب 15 کیلومتر نیوجرسی در سطح محورهای استان گفت: بیش از سه هزار کیلومتر خط کشی در شریان‌های اصلی صورت گرفته وهمچنین در چهار ماهه اول امسال 30 کیلومتر گاردریل در سطح محورهای استان تعمیر شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه گشت‌های راهداری به صورت مستمر در حال نظارت بر جاده‌های استان هستند، گفت: قرار است برای نظارت بیشتر بر محورهای استان 14 دستگاه خودرو گشت‌زنی راهداری به ناوگان استان اختصاص یابد.

بهرامی نیا بیان کرد: استان خوزستان به صورت مشترک با استان اصفهان در تعداد مجتمع‌های بین راهی رتبه اول را دارد. همچنین 2 مجمتع رفاهی خدماتی نیز با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان این‌که در خوزستان به ازای هر 55 کیلومتر محورهای شریانی یک مجمتمع خدماتی رفاهی وجود دارد، اظهار کرد: درحالی که میانگین این مجتمع ها در کشور هر 80 کیلومتر است اما در خوزستان به ازای هر 55 کیلومتر یک مجتمع رفاهی داریم.

بهرامی بیا بیان اینکه نیاز است برای استانداردسازی محورهای استان حدود 900 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود، گفت: پس از تامین این مبلغ و به شرط تامین سالانه 200 میلیارد تومان می‌توانیم نسبت به تعمیر در جاده‌ها در استان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه طبق برنامه‌ای که تدوین شده قرار است سالانه 200 میلیارد تومان برای جبران کمبودهای موجود در جاده‌های استان به اداره کل راهداری اختصاص داده شود تا بتوانیم در این راستا گام‌های اساسی برداریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان این که سرعت یکی از عوامل اصلی تصادفات است، تصریح کرد:  در طول سه ماه آینده 31 دوربین ثبت تخلف درمحورهای استان نصب و راه‌اندازی می‌شود تا بر سرعت غیر مجاز رانندگان نظارت کنند.

بهرامی نیا گفت: در مجموع 60 دستگاه دوربین ثبت تخلف دیگر باید در محورهای استان نصب شود تا به ازای هر 20 کیلومتر یک دوربین ثبت تخلف در استان داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار