اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان از افزایش مشکلات بیماران تالاسمی در پی بالا رفتن چشمگیر قیمت داروهای این بیماران خبر داد.
مریم خوش‌اخلاق با اشاره به اهمیت مصرف داروهای آهن‌زدا برای بیماران تالاسمی اظهار کرد: حدود یک سال و نیم می‌شود که قیمت هر ویال آمپول داروی دسفرال 500 تومان شده بود اما در سه ماه اخیر و با اعمال تحریم‌ها قیمت هر ویال دسفرال به 5600 تومان رسیده است. 

وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌های تالاسمی سه تا چهار بیمار تالاسمی دارند، تصریح کرد: بسته به وزن و میزان آهن، هر بیمار باید ماهانه  80 تا 120 ویال داروی دسفرال مصرف کند. اگر یک خانوده سه بیمار تالاسمی داشته باشد، باید ماهانه حدود یک میلیون و 700 هزار تومان هزینه تامین دارو را پرداخت کند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با بیان اینکه داروهای تالاسمی افزایش چشمگیر داشته‌اند، ادامه داد: همچنین قیمت هر یک عدد قرص خوراکی اکس جید از 500 تومان به 5900 تومان افزایش یافته است.

خوش‌اخلاق گفت: با توجه به بالا رفتن قیمت داروها، بیماران تالاسمی دیگر نمی‌توانند داروی دسفرال را خریداری کنند. 

وی بیان کرد: بیماران تالاسمی داروی ایرانی معادل دسفرال را که رایگان است، مصرف می‌کنند اما تاکنون هیچ تست بالینی صورت نگرفته است که مشخص شود این داروی ایرانی تا چه حد می‌تواند کارآمد باشد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان افزود: در واقع نمی‌دانیم این دارو آهن‌زدا هست یا خیر؟ بسیاری از بیماران تالاسمی پس از مصرف داروی ایرانی معادل دسفرال دچار حساسیت یا خارش پوستی می‌شوند. 

وی اظهار کرد: گران شدن قیمت داروی دسفرال و مناسب نبودن داروی معادل ایرانی دسفرال را معضلی برای بیماران تالاسمی دانست و گفت: وقتی که آهن در خون بیماران تالاسمی بالا برود دچار دیابت می‌شوند و علاوه بر عوارض بیماری تالاسمی، باید انسولین نیز تزریق کنند. در واقع یک مشکل به مشکلات بیماران تالاسمی افزوده می‌شود.

خوش‌اخلاق افزود: همچنین با بالا رفتن آهن در خون بیماران تالاسمی، آهن دور قلب را فرا می‌گیرد و موجب مشکلات قلبی می‌شود. این اواخر نیز شاهد افزایش مشکلات جسمی و بیماری‌ها در بیماران تالاسمی بوده‌ایم.

وی درخصوص کمبود داروی بیماران تالاسمی بیان کرد: با توجه بالا رفتن نرخ ارز گاهی به صورت مقطعی برخی دارو ها قطع می‌شوند زیرا مواد اولیه داروهای ایرانی نیز از خارج وارد می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار