اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
استاندار خوزستان گفت: بسیار باعث افتخار است که در تاریخ سینمای ایران نام فیلمسازان و سینماگران خوزستان در شمار افتخار افرینان عرصه‌های جهانی قرار دارد.
غلامرضا شریعتی در آیین بزرگداشت روز ملی سینما که با حضور مدیران ارشد استانی در سینما اکسین اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ملی سینما، فرا رسیدن این روز را که سالروز ورود سینما به ایران است را نیز به تمامی هنرمندان، پژوهشگران عرصه سینما، اساتید، پیشکسوتان، مدیران و برنامه‌ریزان سینمایی کشور به خصوص جامعه فرهیخته خلاق و فعال سینمای خوزستان تبریک گفت و افزود: تمامی تلاش‌های صادقانه و خلق افتخارات شما در سطوح مختلف منطقه‌ای، ملی و بین المللی را ارج می‌نهم. 

وی خاطر نشان کرد: هرچند که سینما در ایران به عنوان هنری وارداتی شناخته شده است اما در مقاطع مختلف شاهد تاثیرگذاری خلاقانه فیلمسازان ایرانی در این هنر غنی و پرمخاطب به ویژه در عرصه جهانی بوده‌ایم که این خود نشان دهنده وجود ظرفیت‌های بالا و پویایی هنر سینما به عنوان هنر هفتم و از همه مهمتر وجود پتانسیل‌های کارآمد ایرانی است که می‌تواند به گونه‌ای خلاقانه با استفاده از هنر تصویر موجب تزریق مفاهیم ارزشمند و انتقال هنرمندانه آن‌ها به نقاط مختلف جهان شود. 

شریعتی در ادامه گفت: بسیار باعث افتخار است که در تاریخ سینمای ایران نام تعدادی از فیلمسازان و سینماگران خوزستان در شمار افتخار افرینان سینمای ایران در عرصه‌های جهانی قرار دارد. 

استاندار خوزستان همچنین افزود: فرهنگ و سرمایه‌های اجتماعی، هویتی، تاسیسات عمرانی و صنعتی و منابع طبیعی و گردشگری خوزستان و روحیه مقاومت مردمان خونگرم این کهن دیار زرخیز و شهیدپرور بارها دغدغه و دست‌مایه فیلمسازان نامی کشور برای تولید اثر سینمایی قرار گرفته است که این نکته ارزشمند حکایت از وجود سوژه‌ها و موضوعات متنوع و متعدد و موقعیت‌های ارزشمند برای ساخت فیلم با محوریت خوزستان دارد. 

وی اظهار کرد: به این نکته واقفیم که سینما نسبت به تئاتر هنری است که در کنار ذوق و خلاقیت متکی به هزینه و سخت‌افزار است و خدای را سپاس که با وجود برخی کاستی‌ها و تنگناها به واسطه احساس مسئولیت و عزم جدی هنرمندان و سینماگران خلاق خوزستانی در سال‌ها و ماه‌های اخیر نیز پروژه‌های مختلف تولید آثار سینمایی اعم از فیلم‌های بلند، کوتاه، مستند و انیمیشن به فعالیت خود ادامه دادند و شاهد راهیابی یک اثر از استان خوزستان به جشنواره بین المللی فیلم کن بودیم که افتخاری ارزشمند را در تاریخ فرهنگی و هنری استان به ثبت رساند. 

شریعتی گفت: در هفته گذشته شهرستان اهواز میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان بود که بی‌تردید برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند جهش ارزشمندی در فعالیت‌های هنری محسوب شود و موجبات نشاط اجتماعی را نیز فراهم آورد اما انتظار می‌رود این جشنواره‌ها در امر تولید و همچنین افزایش سطح کیفی آموزش نیز موثر واقع گردند و شایسته است هم زمان با فعالیت‌های تولیدی به مقوله نقد، تحلیل و پژوهش نیز توجه ویژه‌ای شود. 

وی تصریح کرد: سینماگران خوزستانی بخش ارزنده‌ای از سرمایه‌های فکری و فرهنگی استان هستند و شایسته است که تعامل سازنده‌ای میان نسل امروز و پیشکسوتان این عرصه  صورت گیرد. 

شریعتی با اشاره به این مطلب که حرکت تحول‌آفرین در فضای فرهنگی جهان امروز نیازمند تبادل روزآمد تجربه‌ها و ارج نهادن به دانش نوین است افزود: سینما به عنوان یک هنر ترکیبی و جریان‌‎ساز، صنعت و تکنولوژی را هم در خدمت خود درآورده است و امیدوارم در چهارچوب تبادل تجربه، گام‌های موثری در مسیر توسعه فرهنگی و هنری استان خوزستان برداشته شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار