اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
شوشان _ حجت الاسلام امین بهرامی (شریعت شوشتری) :

۱۹شهریورماه سالگرد ارتحال ملکوتی بزرگ مردی است که امام راحل(ره)،او را (ابوذر زمان) نامید.رادمرد فرزانه ای که باتفسیر آیات وحی اختناق حکومت پهلوی را درهم شکست وبافریادحق طلبانه خود،ولی فقیه عصرخویش را یاری نمود ونام خویش را برجریده عالم بعنوان یکی از احیاگران اسلام انقلابی ثبت کرد.

آری!سخن پیرامون مفسر بی بدیل قرآن کریم، حضرت آیت الله سیدمحمود طالقانی(ره)اولین امام جمعه تهران است. مردی که تا به امروز مردم از وی به نیکی یاد میکنند زیرا رنج مردم مایه تأسف اوبود.

دربین مردم زیست،با مردم صادقانه سخن گفت و با روحیه انقلابی باحمایت مردم کوچه وبازار به حمایت نهضت عظیم معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)پرداخت و سهم او از انقلاب درهم ودینار نبود،آنچه که سهم آیت الله طالقانی(ره)شد،نام نیک و سخنان از دل برآمده وغیر تصنعی بود که چون از دل او برمی آمد وواقعی بود بردل مردم می نشست و مردم نیز ازآن عالم ربانی که پدر میخواندندش باجان ودل میپذیرفتند.

سخن از مجاهد ومبارزخستگی ناپذیری است که برای برکندن ریشه فساد و عملی شدن اسلام انقلابی غالب عمر خود را مانند امام موسی کاظم(علیه السلام)در زندان های پهلوی سپری کرد و تفریح این عالم مبارز انتقال از زندانی به زندان دیگر بود.

اوبا مجاهدت وفریادخویش، سکوت دوران سیاه عصرخودرادرهم شکست وبا تفسیرآیات حیات بخش قرآن روحیه مبارزه را درجامعه تقویت نمودوبا مجاهدت بی بدیل خویش از مقبولیت وجایگاه اجتماعی خود استفاده نمود ونهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم بیماری که بخش اعظم آن ناشی از شکنجه های جسمی وروحی آن سید والامقام توسط دستگاه قدارطاغوت بود از پای ننشست و پس از انتصاب ایشان از جانب حضرت امام (ره)بعنوان اولین امام جمعه تهران با تبیین حقایق حکومت اسلامی از قرآن به هدایت مردم ومسؤلین پرداخت.

اگرچه مدت امامت جمعه حضرت آیت الله طالقانی(ره)کوتاه بود اما کوثر کلمات آن مجاهد نستوه با برکت بوده و آن خطبه های دلنشین که برگرفته از آیات وحی بود،امروزنیز درس آموزاست و ای کاش مردم و مسولین آن خطبه های دلنشین را باز خوانی نموده وازآن رهنمودها بهره مند گردند.

افسوس که آن گوهر گرانبها هنوز ناشناخته ماندو افکار و سیره ایشان که عدم سهم خواهی وساده زیستی بود در جامعه کمتر دیده میشود.

روح آن بزرگ مرد انقلاب اسلامی که از حواریون امام امت(ره)بود،شاد و افکارتابناکش که برگرفته از اسلام انقلابی بود پر رهرو باد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار