اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
معاون سیاسی استاندار:
علی حسین حسین زاده با اشاره به این که پذیرایی از زائران از سوی مردم انجام می‌شود توضیح داد: ما تنها زیرساخت ها را آماده می‌کنیم اما مردم براساس اعتقاداتشان پذیرایی از زائران را انجام میدهند.
علی حسین حسین زاده با اشاره به وضعیت فعلی مرز چذابه و آمادگی این مرز برای حضور و تردد زائران و مواکب اظهار داشت: لوله کشی آب به محل موکب‌ها مستقر در مرز انجام شده است و می توان گفت در پیاده روی اربعین امسال از طرح آب غدیر به موکب ها آبرسانی می شود.

وی یادآور شد: پیش از این، همه موکب ها در این گذرگاه مرزی با تانکر آبرسانی می شدند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به این که پذیرایی از زائران از سوی مردم انجام می‌شود توضیح داد: ما تنها زیرساخت ها را آماده می‌کنیم اما مردم براساس اعتقاداتشان پذیرایی از زائران را انجام میدهند.

وی بیان کرد: روز گذشته نیز هماهنگی های لازم جهت پذیرایی از زائران ابا عبدالله الحسین در مرز چذابه با حضور فرمانداران و شهرداران هویزه و سوسنگرد،مسئول پایانه‌ها، نیروهای انتظامی و مرزبانی و ... انجام شد. 

حسین زاده افزود: برا اساس آخرین هماهنگی ها مقرر شد پروژه آسفالت معابر منتهی به مرز چذابه تکمیل شود و مسیر پارکینگ ها تا مرز نیز هر چه سریعتر آسفالت شود.

وی با اشاره به وضعیت پارکینگها در این مرز گفت: کار تامین روشنایی پارکینگ‌ها به اتمام رسیده و تمام پارکینگ ها در این پایانه دیوارکشی شده اند تا زائران با امنیت خاطر به زیارت بروند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ ها در گذرگاه مرزی چذابه 30 هزار دستگاه خودرو است.

وی با بیان این که در این گذرگاه مرزی مسایل امنیتی نیز بررسی شد توضیح داد: در گذرگاه مرزی شلمچه زیرساخت های آماده بودند اما در گذرگاه چذابه با تاکید استاندار طی سه سال اخیر و با توجه به عبور مرور زائران زیرساختها آماده شده است. 

گفتنی است که در اربعین سال گذشته 430 هزار زائر اربعین حسینی از گذرگاه مرزی چذابه به نجف اشرف و کربلای معلی مشرف شدند.

گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار