اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
با توجه به خبرهای امیدوار کننده از مقامات بلندپایه کشور امسال شاهد تردد قطعی زائران اربعین از این مرز خواهیم بود.
فرماندار قصرشیرین از قطعی شدن بازگشایی مرز رسمی خسروی در این شهرستان برای تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، مرادعلی تاتار روز سه شنبه در جلسه هماهنگی ایجاد زیرساخت های ستاد اربعین قصرشیرین، افزود: مرز خسروی با قدمت بسیار زیاد از دیرباز محل تردد زائران به عتبات عالیات بوده است و با توجه به خبرهای امیدوار کننده از مقامات بلندپایه کشور امسال شاهد تردد قطعی زائران اربعین از این مرز خواهیم بود.

وی اظهار داشت: اکنون مرز خسروی از زیرساخت مطلوب و مناسب شامل آب، برق، مخابرات و فیبر نوری، بهداشت و درمان برخوردار است و در زمان باقی مانده تا ایام اربعین نیز دیگر نیازمندی های لازم برای تردد زائران در این مرز انجام می شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین در ادامه گفت: عملیات اجرایی رفع نواقص و کمبودها در زمینه زیرساخت های اربعین از امروز به طور رسمی شروع می شود و همه دستگاه ها موظف به انجام دادن مسئولیت های خود هستند.

تاتار ادامه داد: با توجه به محرومیت شهرستان قصرشیرین، تردد زائران فرصت بسیار مناسبی است تا علاوه بر برکات معنوی که شامل حال ما می شود از این ظرفیت برای بهبود وضعیت معیشت مردم استفاده کنیم.

به گفته وی، با توجه به تلاش های بسیار زیادی که پارسال انجام شد، بسترهای لازم برای تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی فراهم شده و اکنون در فرصت باقی مانده تا زمان برگزاری این همایش بزرگ پیاده روی جهان اسلام، اهتمام بیشتر مسئولان بر تقویت زیرساخت های موجود است.

تاتار اضافه کرد: چهار توقفگاه با 140 هکتار مساحت در قصرشیرین و مسیر مرز خسروی برای توقف خودروهای سواری زائران اربعین احداث شده است که ظرفیت گنجایش 100 هزار دستگاه خودرو را دارد.

وی گفت: کار ترمیم آسفالت مسیر قصرشیرین به مرز خسروی، روشنایی معابر، احداث سرویس های بهداشتی در مسیر قصرشیرین به مرز خسروی نیز از دیگر اقدام های صورت گرفته است و نواقص موجود در این رابطه تا ایام اربعین حسینی برطرف خواهد شد.

شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

اربعین حسینی (ع) امسال با روز هشت آبان مصادف شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار