شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان:
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از پوشش 605 هزار و 107 دانش‌آموز خوزستانی در طرح توانمندسازی رفتاری، روانی و اجتماعی و رشد 24 برابری میانگین پوشش دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته خبر داد.
محمود معزی با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح توانمندسازی اجتماعی دانش‌آموزان قرار گرفته بودند، اظهار کرد: در سال تحصیلی 98-97 بالغ بر 605 هزار و 107 دانش‌آموز تحت پوشش طرح توانمندسازی رفتاری، روانی و اجتماعی قرار گرفتند. یعنی 216 هزار دانش‌آموز ابتدایی، 214 هزار و 341 دانش‌آموز متوسطه اول و 174 هزار و 766 دانش آموز متوسطه دوم تحت پوشش خدمات رفتاری و اجتماعی قرار خواهند گرفت.

 وی با بیان اینکه در طرح توانمندسازی رفتاری، روانی و اجتماعی، 10 مهارت زندگی اجتماعی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، خاطرنشان‌کرد: خودآگاهی و همدلی، ابراز وجود، مدیریت استرس، مدیریت اضطراب، روابط بین فردی، ارتباط موثر، کنترل خشم، خلاقیت و تفکر نقادانه، مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که در این طرح به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شوند.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: استفاده از ظرفیت معلمان توانمند در اجرای طرح‌های توانمندسازی می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف معاونت تربیت بدنی و سلامت در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشد. همچنین توانمندساختن معلمان از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی از رویکردهای اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی این معاونت در سال جاری است.

معزی گفت: در سال تحصیلی جاری 866 مدرسه ابتدایی، یک هزار و 485 مدرسه متوسطه اول و یک هزار و سه مدرسه متوسطه دوم در این طرح تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار