اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بیش از 500 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی در خوزستان تحت پوشش طرح ارتقای سلامت دهان و دندان قرار گرفته‌اند.
محمد تقی‌زاده با تاکید بر لزوم توجه به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: همه ساله به منظور پیشگیری اصولی از پوسیدگی‌های دندانی، "وارنیش فلورایدتراپی" دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس استان انجام می‌شود.

وی با بیان  اینکه بیش از 500 هزار دانش‌آموز ابتدایی تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، افزود: در روستاها نیروهای بهداشتی آموزش دیده و در شهرها مربیان بهداشت مدارس، دانش‌آموزان ابتدایی در استان را تحت پوشش "وارنیش فلورایدتراپی" قرار می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کودکانی که در محدوده سنی 6 تا 12 سال قرار دارند در معرض بالاترین میزان ابتلا به پوسیدگی دندان هستند، به همین دلیل  باید در این دوره سنی با آموزش‌های  مربوط به سلامت دهان و دندان آشنا شوند.

تقی‌زاده با بیان اینکه برخی از دانش‌آموزان تحت پوشش این طرح ممکن است به دریافت خدمات دندان‌پزشکی نیاز داشته باشند، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح به میزان زیادی از پوسیدگی‌های دندان در دانش آموزان اول تا ششم ابتدایی جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، طرح ارتقای سلامت دهان و دندان با انعقاد توافق‌نامه‌ای میان اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش جهت ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی اجرایی شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار