اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی:
علی مجد آرا گفت: در این جلسه آقای شریعتی یکی از طرح‌های ما را که ایجاد جاده‌های سلامتی بود، تصویب کرد که البته در حال حاضر روند کار در خوزستان کند است.
علی مجدآرا در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست مشترک رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی و هیات‌های استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: فدراسیون ورزش‌های همگانی یک فدراسیون برنامه‌محور است که براساس سند توسعه‌ای که تنظیم کرده‌ایم و همچنین چشم‌انداز مدنظر، هدفش حرکت به سوی ایران فعال، سالم و شاداب تا سال 1404 است.

وی بیان کرد: بر مبنای راهکارهایی که از سوی مقام معظم رهبری برای ورزش همگانی ترسیم شده است، فدراسیون نیز دو جلد کتاب سند تحول، تعالی و آینده‌نگری را تهیه کرده که بیش از هفت هزار نفر ساعت کار برده است. همچنین بیش از 70 طرح مختلف داریم که در این کتاب استفاده شده است و تاثیری که در این موضوع گذاشته، این است که تا سطح تمام شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده و اجرا خواهد شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: خوشبختانه از این تعداد طرح، 14 طرح در نیمه دوم سال جاری در وزارت ورزش و جوانان مورد تصویب قرار گرفت. این 14 طرح به تمام استان‌ها ابلاغ شده است و امروز هم که در اهواز هستیم، می‌خواهیم نحوه اجرایی این 14 طرح از سند تحول را که ابلاغ شده است، انجام دهیم. همزمان با این طرح نیز یکی از طرح‌های سند تحول مبنی بر آمایش سرزمینی مدنظر است که در این طرح، ایران به 10 منطقه تقسیم می‌شود که ریاست منطقه 9 آن با خوزستان بوده و استان‌های ایلام و لرستان نیز زیرمجموعه این منطقه هستند. هیات رییسه هر سه استان ایلام، خوزستان و لرستان و همچنین فدراسیون ورزش‌های همگانی امروز در استان خوزستان هستند.

مجدآرا خاطرنشان‌کرد: یکی از بهترین برنامه‌ای که می‌توانیم در استان‌ها اجرا کنیم، برگزاری کلاس‌های مقاطع بالاتر از درجه سه و همچنین کلاس‌های هم‌اندیشی و مدرسی است تا بتوانیم ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه، دیگر اقدامات را در مناطق انجام دهیم.

وی بیان‌ کرد: از دیگر برنامه‌های ما این است که بتوانیم مسابقات و جشنواره‌ها را با حضور مناطق انجام دهیم و کار را به صورتی برنامه‌ریزی کنیم که استان‌ها مجبور نباشند به تهران و سایر استان‌ها بروند و هزینه‌های هنگفتی را متحمل شوند.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به برگزاری نشستی در اهواز با استاندار خوزستان، خاطرنشان‌کرد: در جلسه‌ای که اوایل سال با دکتر شریعتی داشتیم، شورای ورزش همگانی تشکیل شد. خوشبختانه فدراسیون ورزش‌های همگانی یک شورای عالی دارد که در هر استان ریاست آن بر عهده استاندار است که در نشست با استاندار خوزستان نیز او به عنوان رییس شورا، برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد و دو جلد کتاب تحول را هم در این نشست تصویب کردیم زیرا باید تمام دستگاه‌های اجرایی آن را برنامه‌ریزی کنند و مشارکت داشته باشند تا بتوانیم نیازهای حرکتی مردم را پاسخ مثبت دهیم.

وی افزود: خوشبختانه دکتر شریعتی یکی از طرح‌های ما را که ایجاد جاده‌های سلامتی بود، تصویب کرد و اعلام کرد که به تمام شهرستان‌ها و فرمانداران خواهیم گفت تا حتما جاده سلامتی را در هر شهرستان ایجاد کنند که البته اکنون روند کار کند است و امیدوارم دستور دکتر شریعتی پیگیری شود و بتوانیم در هر شهرستان از استان خوزستان، جاده سلامتی را داشته باشیم.

مجدآرا بیان کرد: شب گذشته زمانی که سرکشی به پارک‌های اهواز و مناطق ساحلی داشتم، دیدم که تنها دو نفر در حال ورزش هستند و بیشتر جوانان را در حالت مصرف قلیان دیدم که این شرایط خوب نیست و برای ورزش خوزستان اعلام خطر می‌کنم زیرا باید برنامه‌ریزی شود تا این اماکن به جایی برسند که برای ورزش مردم برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود:‌ شرایط آب و هوایی شب گذشته اهواز به صورتی بود که مردم می‌توانستند ورزش هم کنند که به این صورت نبود. به هر حال امیدوارم برنامه‌ریزی خوبی برای جوانان در استان و شهرستان‌های مربوطه داشته باشیم تا به ورزش و تحرک روی آورند. امیدوارم در راستای قول دکتر شریعتی برای راه‌اندازی جاده‌های سلامتی، کار شود تا جوانان ما بتوانند ورزش کنند.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: با توجه به چنین شرایط آب و هوایی که کشورهای همسایه دارند، می‌بینیم که برنامه‌ریزی کرده‌اند و سالن‌هایی تعبیه شده است که علاقه‌مندان به ورزش بتوانند هر زمان که دوست داشته باشند، ورزش کنند و ما هم باید شرایط‌مان به صورتی باشد که سالن‌های مختلفی را ایجاد کنیم و مردم بتوانند در هر زمانی از این شرایط بهره ببرند.

وی افزود: پیشنهاد من به استان خوزستان این بود که از حالت جزیره‌ای خارج شود و تمام اماکن ورزشی که در تمام دستگاه‌ها وجود دارد، طی یک تفاهم‌نامه و برنامه‌ریزی در اختیار تمام مردم قرار گیرد که متاسفانه در این بخش ضعیف بوده‌اند و سالن‌هایی وجود دارند که از آن استفاده نمی‌شوند یا آن نهاد و ارگان برای یک ساعت از آن استفاده می‌کند و بعد هم در سالن را می‌بندند و در اختیار کسی دیگر قرار نمی‌دهند. در هر صورت باید هماهنگ شود تا مردم بتوانند از سالن‌های تمام ارگان‌ها و نهادها نیز استفاده کنند.

مجدآرا عنوان کرد: به هر حال این‌که جاده سلامت راه‌اندازی شود و برای بانوان نیز پارک‌هایی تعبیه شود و سالن‌های مختلفی را احداث کنیم، طرح‌هایی برنامه‌ریزی شده برای مناطق گرمسیری است. البته باتوجه به فعل و انفعالاتی که در برخی استان‌ها پیش می‌آید، می‌بینیم که اولویت‌ها مسایل دیگری می‌شود و این مورد به تعویق می‌افتد. خواهشم این است برنامه‌ریزی در استان خوزستان به صورتی باشد که بتوانیم نیازهای حرکتی مردم را جواب دهیم. 

وی گفت:‌ در راستای 14 طرحی که برای استان‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم، بودجه و امکاناتی را می‌طلبد که خوشبختانه ورزش کشور کمی از نظر بودجه و اعتبارات وضعیتش نسبت به گذشته بهتر شده است، زیرا 27 صدم درصد از مالیات ارزش افزوده را داریم که بودجه بسیار خوبی است و دو سال پیش به تمام استان‌ها از جمله استان خوزستان تزریق شد. تمام آن برای ورزش‌های همگانی است که می‌شود آن را برای جاده‌های سلامتی نیز اختصاص داد. این بودجه باید در راستای ورزش همگانی هزینه شود و اگر خارج از این برنامه هزینه شود، مسلما غیرقانونی است.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در خصوص تعامل هیات خوزستان و فدراسیون نیز گفت: هیات خوزستان سال گذشته رتبه اول را در بین هیات‌های استانی در کشور به دست آورد و این نشان می‌دهد که کار بزرگی انجام شده است. آقای  سالمی، رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان و همکاران‌شان، برنامه‌ریزی‌های خوبی دارند که در راستای اهداف فدارسیون است، ضمن این‌که تعامل خوبی بین فدراسیون و هیات وجود دارد. مسلما اگر این ارتباط نباشد، ضرر آن به مردم می‌رسد.

وی در خصوص بالا بردن نحوه سطح آموزش، خاطرنشان‌کرد: یکی از طرح‌های این است که در سطح هر استان، هم مدرس و هم مربی داشته باشیم. فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز توانسته است در سال گذشته یکسری "ترین‌‌ها" را از جمله در بخش آموزش به خود اختصاص دهد. این مهم یکی از شاخصه‌های توسعه است و ما بیش از هزار کلاس آموزشی را داشته‌ایم که از مجموع تمامی فدراسیون‌ها بیشتر بوده است.

مجدآرا افزود: فدراسیون ورزش‌های همگانی یک فدراسیون معین است و بیش از 60 کمیته و انجمن داریم و بر این اساس می‌طلبد که مردم به سمت آن بیایند و ما نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم. اگر این مردم آموزش نبینند، نمی‌توانند به سمت برنامه‌های مختلف بروند. همچنین فدراسیون ورزش‌های همگانی در بخش آموزش و کارآفرینی رتبه اول را به خود اختصاص داد و در همین خوزستان می‌بینید که حداقل دو سه رشته از ورزش‌های همگانی در باشگاه‌ها فعال است.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی عنوان کرد:‌ همچنین در فدراسیون جهانی نیز رتبه ممتاز را به دست آوردیم و به عنوان کشور پیشرو برنامه‌ریزی کرده باشیم. خوشبختانه خوزستان نیز در بخش آموزش برنامه خیلی خوبی دارد و هر چه بتوانیم آموزش را بیشتر داشته باشیم، بهتر پیش خواهیم رفت.

وی افزود: نگاه ویژه ما به استان خوزستان این است که در وزارت برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 14 طرح مدنظر به عنوان پایلوت در خوزستان انجام شود که بودجه و اعتبارات آن نیز از سوی وزارت به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان داده شده است و آن را به ورزش همگانی تزریق خواهند کرد. مطمئنا اگر این برنامه اجرا شود و بودجه آن نیز داده شود، شاهد تغییرات محسوسی خواهیم بود باشد.

مجدآرا در خصوص مربیان پارک‌های ورزشی نیز اظهار کرد: در یکی از طرح‌های مدنظر، شناسنامه‌دار شدن این مربیان مدنظر است که بر اساس آن به این مربیان، کارت شناسایی و کارت مربیگری داده می‌شود که این کار با همکاری شهرداری است. بودجه و اعتبارات آن در شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است. آموزش این مربیان و صدور کارت مربیگری آن‌ها به صورت رایگان از سوی ما انجام می‌شود و شهرداری نیز باید هزینه این مربیان جهت کار در پارک‌ها را پرداخت کند. ان‌شاءالله اگر این همکاری بین شهرداری،‌ فدراسیون و هیات‌ها باشد، شاهد خواهیم بود که در تمام پارک‌ها برنامه‌های مدنظر اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار